Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Θρίαμβος Λάτβαλα στο Ακρόπολις


Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα της Volkswagen είναι ο μεγάλος νικητής του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις. Ο Σεμπαστιάν Οζιέ πήρε τους τρεις βαθμούς της powerstage στο Λουτράκι. Χιλιάδες θεατές παρακολούθησαν τον αγώνα (videos)....


Δεν γνωρίζουμε αν ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα υπήρξε καλός μαθητής, όμως φέτος στο Ράλλυ Ακρόπολις πήρε δέκα με τόνο. Χάρισε στη Φινλανδία την 10η νίκη της στον εθνικό μας αγώνα και επιβεβαίωσε την κυριαρχία της Volkswagen στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Η αλήθεια είναι πως το Ακρόπολις έχει ταλαιπωρήσει αρκετά χρόνια τον 28χρονο οδηγό. Φέτος ήρθε στην Ελλάδα για να πάρει τη νίκη και εκμεταλλευόμενος την αναποδιά του Γεβγένι Νόβικοφ, κατέκτησε την όγδοη νίκη στην καριέρα του. Πριν από δέκα χρόνια έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, ξεκινώντας από το Ακρόπολις.
Έσπασε και την... μονοκρατορία των οδηγών που ακούνε στο όνομα Σεμπαστιάν. Βλέπετε στους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν τη σαμπάνια του νικητή είχαν γευθεί μόνο ο Σεμπαστιάν Οζιέ και ο Σεμπαστιάν Λεμπ.
"Αισθάνομαι υπέροχα. Ήταν ένα δύσκολο ξεκίνημα στη χρονιά και αυτή ήταν μια σημαντική στιγμή. Πέρασαν δέκα χρόνια από το πρώτο μου αγώνα σε World Rally Car και μου πήρε δέκα χρόνια να νικήσω εδώ. Χθες (Σάββατο) δεν σκεφτόμουν τη νίκη, αλλά το πρωί ήταν συνεχώς στο μυαλό μου, ειδικά στην τελευταία ειδική", δήλωσε ο Λάτβαλα.


Θυμηθείτε τι έγινε στις ειδικές 1-5
Υπερπολύτιμη δεύτερη θέση για τον Ντάνι Σόρδο (Citroen) με τον Ισπανό να μη ρισκάρει στις σκληρές ειδικές, να αρκείται στους 18 βαθμούς ενάμισι λεπτό πίσω από τον Λάτβαλα. Την ίδια δουλειά έκανε και ο Τιερί Νεβίγ (Qatar Ford) με τον Βέλγο να εξασφαλίσει το δεύτερο φετινό βάθρο του.
"Μετά από όλα τα προβλήματα που είχαμε στους άλλους αγώνες φέτος, αυτός είχε καλή εξέλιξη και τονώνει την αυτοπεποίθηση μου", εξήγησε ο Σόρδο με τον Νεβίγ να προσθέτει "είχαμε καλή στρατηγική και οι άλλοι έκαναν αρκετά λάθη. Κάναμε καθαρό αγώνα χθες και δεν είχαμε προβλήματα σήμερα".
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Σεμπαστιάν Οζιέ (Volkswagen) "καταστράφηκε" στην πρώτη γιγαντιαία ειδική και αισθάνεται τυχερός που θα φύγει από την Ελλάδα με τέσσερις αντί για έναν βαθμό της 10ης θέσης. Ο Οζιέ ήταν ο μοναδικός που κυνήγησε τους έξτρα βαθμούς της powerstage και τους πήρε.
Πρωταγωνιστής της τελευταίας ημέρας ήταν ο Αντρέας Μίκελσεν (Volkswagen). Μόλις στον τρίτο αγώνα του με το Polo R WRC o νεαρός Νορβηγός βοηθήθηκε από τα... εντατικά μαθήματα που έκανε ως συνοδηγός του Οζιέ και του Λάτβαλα στις δοκιμές στην Ελλάδα πριν από το Ακρόπολις και τερμάτισε 4ος με τρεις πρωτιές στις ειδικές. Κατάφερε να ρίξει από την 4η θέση τον Νάσερ Αλ-Ατίγια (Qatar Ford) με τον πρώην νικητή του Ντακάρ να μην πιέζει.

 
Θυμηθείτε τι έγινε στις ειδικές 6-9
Ο Μαντς Όστμπεργκ (M-Sport) ήταν 6ος και πραγματικά άτυχος, αφού τερμάτισε και στην powerstage με κλαταρισμένο ελαστικό, ενώ λίγο πριν από το τέλος ο Μίκο Χίρβονεν (Citroen) ανέβηκε 7ος ρίχνοντας τον Μάρτιν Πρόκοπ (Ford).
Ο Γεβγένι Νόβικοφ (M-Sport), ο άνθρωπος που οδήγησε τον αγώνα μέχρι την 4η ειδική, όταν στο "Γυμνό" έσπασε τον τροχό και έχασε τέσσερα λεπτά και 34 δευτερόλεπτα, ήταν ένατος και δεύτερος στην powerstage.
Το "φαινόμενο" Κουμπίτσα
Λοιπόν, ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα όχι μόνο τερμάτισε, αλλά πήρε και τη νίκη στην κατηγορία του (WRC 2). O Πολωνός πρώην οδηγός της Φόρμουλα 1 είχε φτάσει μέχρι και την 9η θέση, για να καταλήξει 11ος και να τερματίσει σχεδόν 90 δευτερόλεπτα μπροστά από τον επόμενο.

Ο Κουμπίτσα στη ράμπα των νικητών
"Επιτέλους, μετά από μια απογοητευτική περίοδο με τα λάθη μου και τα προβλήματα του αυτοκινήτου όταν δεν καταφέραμε να κερδίσουμε τίποτα, αυτή είναι μια υπέροχη μέρα. Κάναμε ένα βήμα μπροστά. Αυτές οι συνθήκες ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες με όσα έχω συνηθίσει εδώ και 20 χρόνια, αλλά ήρθαμε εδώ και αποδώσαμε με καλό τρόπο", δήλωσε ο Κουμπίτσα που αποτέλεσε πόλο έλξης για τους εκατοντάδες συμπατριώτες του και τους υπόλοιπους θεατές στο service park.


Θυμηθείτε τι έγινε στις ειδικές 10-12
Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, ταχύτεροι όλων αναδείχθηκαν οι Θέμης Χαλκιάς - Λεωνίδας Μαχαίρας με το Mitsubishi Lancer EVO IX και έπειτα από τριήμερο αγώνα, τη στιγμή που οι Λάμπρος Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με ίδιο αυτοκίνητο είναι οι νικητές του διήμερου σκέλους του Ακρόπολις που προσμετρά στο ελληνικό Πρωτάθλημα.
Οι άτυχες στιγμές
Ένας θεατής τραυματίστηκε, ευτυχώς όχι σοβαρά, το πρωί στην 12η ειδική στο Λουτράκι όταν το Mitsubishi Lancer του Άλεξ Βιγιανουέβα βγήκε εκτός δρόμου σε μια γρήγορη αριστερή στροφή. Το ατύχημα συνέβη στο πρώτο χιλιόμετρο και οδήγησε στην προσωρινή διακοπή τις ειδικής. Το πλήρωμα εγκατέλειψε τον αγώνα.
Στο νοσοκομείο κατέληξε ο κορυφαίος Έλληνας οδηγός Λάμπρος Αθανασούλας. Ο νικητής στην κατηγορία παραγωγής το 2009 επέστρεψε φέτος στο Ράλλυ Ακρόπολις με συνοδηγό και πάλι τον Νίκο Ζακχαίο. Κατά τη διάρκεια της πρώτης ειδικής έσπασε η εμπρός ανάρτηση του Mitshubishi Lancer Evo X μετά από μικρή έξοδο. Ο Αθανασούλας μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο, καθώς υπέστη κάταγμα στο χέρι και του τοποθετήθηκε γύψος.
Κοσμοπλημμύρα στα βουνά
Όπως όλα αυτά τα χρόνια οι Έλληνες έδειξαν την αγάπη που τρέφουν για το Ράλλυ Ακρόπολις. Χιλιάδες θεατές, Έλληνες και ξένοι από την Πολωνία μέχρι και τον Λίβανο, πλημμύρισαν τις ειδικές. Πολλά μικρά παιδιά ακολούθησαν τους γονείς τους για να παρακολουθήσουν τον αγώνα.

To μήνυμα (και οι υπογραφές) των οδηγών του Παγκοσμίου
Όλοι ανέβηκαν στα βουνά για να αποθεώσουν τους ξένους οδηγούς και κράτησαν το μεγαλύτερο χειροκρότημα για τους Έλληνες οδηγούς. Το ραντεβού ανανεώθηκε για το 2014 στο 60ο Ράλλυ Ακρόπολις.
Βαθμολογία οδηγών
1.Σεμπαστιάν Οζιέ 126β.
2.Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 74β.
3.Σεμπαστιάν Λεμπ 68β.
4.Μίκο Χίρβονεν 63
5.Τιερί Νεβίγ 50
6.Ντάνι Σόρδο 47
7.Μαντς Όστμπεργκ 46
8.Εβγένι Νόβικοφ 31
9.Νάσερ Αλ-Ατίγια 30
10.Μάρτιν Πρόκοπ 25
Βαθμολογία κατασκευαστών
1.Volkswagen 180β.
2.Citroen 164
3.Qatar M-Sport 83
4.Qater 71
5.Abu Dhabi Racing 29
sport24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.