Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

cine ITEA κινηματογραφική λέσχη - Διήμερο με ταινίες από το 15ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσ/κης


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΤΕΑΣ
ΔΙΗΜΕΡΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ 15Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10/5 και ΣΑΒΒΑΤΟ 11/5 στις 9μμ

Η Κινηματογραφική Λέσχη Ιτέας, συνεχίζοντας τη συνεργασία της με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, συμμετέχει...
για πρώτη φορά στις Περιφερειακές Εκδηλώσεις του «15ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης-Εικόνες του 21ου αιώνα» που πραγματοποιούνται σε περισσότερες από 30 πόλεις σε όλη την Ελλάδα με σκοπό να έρθουν σε επαφή οι θεατές με την πρόσφατη ελληνική και διεθνή παραγωγή ντοκιμαντέρ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10/5/2013 και ώρα 9μμ
1)    Πορτραίτα του αύριο: Μια μικρή άγνωστη μαθήτρια
      του Μιχάλη Λυκούδη (Έγχρωμο, 26’)
2)    Πεινασμένα μυαλά (Δίψα για μάθηση)
της Beatrix Schwehm (Έγχρωμο, 87’)




ΣΑΒΒΑΤΟ 11/5/2013 και ώρα 9μμ
1)    Εξάντας: Ο θησαυρός της Κασσάνδρας
      του Γιώργου Αυγερόπουλου (Έγχρωμο, 58’)
2)    Hippie-Hippie Matala! Matala!
       του Γιώργου Βαρελά  (Έγχρωμο, 75’)
Συμμετοχή: 5 ευρώ το διήμερο (φοιτ., μαθ. 3)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10/5/2013 και ώρα 9μμ
1) Πορτραίτα του αύριο: Μια μικρή άγνωστη μαθήτρια (Έγχρωμο, 26’)

Ο Μιχάλης Λυκούδης (σενάριο-σκηνοθεσία) μας παρουσιάζει την εξέλιξη μιας μικρής άγνωστης μαθήτριας, της Έλλης Παπαεμμανουήλ, που πριν γίνει 30 χρονών, είναι επιτυχημένη βιολόγος και ερευνήτρια. Η Έλλη Παπαεμμανουήλ, παιδί της γενιάς του80, αγάπησε με πάθος τη βιολογία, απέτυχε στις Πανελλήνιες εξετάσεις, πράγμα που δεν την αποθάρρυνε,  αλλά, όπως λέει η ίδια «επειδή κάθε άνθρωπος πρέπει να παλεύει για το όνειρό του»,  σπούδασε βιολογία στο εξωτερικό.
Σήμερα, αφοσιωμένη στην επιστημονική έρευνα, διηγείται η ίδια τη σχολική της ιστορία και εξομολογείται στην κάμερα τους επιστημονικούς και ακαδημαϊκούς της στόχους. Επίσης αναλύει την ερευνητική της εργασία στο Τμήμα Αιματολογίας του Πανεπιστημίου του Cambridge που την οδήγησε στη σημαντική ανακάλυψη του γονιδίου Sf3B1, το οποίο για πρώτη φορά συσχετίστηκε με την εμφάνιση της λευχαιμίας, γεγονός που θα βοηθήσει στην έρευνα σχετικά με την θεραπεία της λευχαιμίας.

2) Πεινασμένα μυαλά (Δίψα για μάθηση) (Έγχρωμο, 87’)
Ένας αρχιτέκτονας από τη Βεγγάλη φτιάχνει πλωτές βιβλιοθήκες που φέρνουν βιβλία στον κόσμο ακόμα και κατά τη διάρκεια των μουσώνων. Ένας Μογγόλος συγγραφέας γεμίζει κάθε καλοκαίρι δυο κούτες με βιβλία για τα παιδιά που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, με κάθε μεταφορικό μέσο, ακόμα και με ταράνδους. Ένας Κενυάτης βιβλιοθηκάριος οδηγεί καραβάνια από καμήλες φορτωμένες βιβλία με προορισμό νομαδικές φυλές που ζουν στα σύνορα με τη Σομαλία. Παρά τη ζέστη, τον άνεμο, τη βροχή, το χιόνι, όλοι αυτοί καταφέρνουν να πετύχουν το σκοπό τους.
Η ταινία αυτή, με θέμα τον συναρπαστικό κόσμο των φορητών βιβλιοθηκών, μιλά για ασυνήθιστους τρόπους μεταφοράς και περιπετειώδη ταξίδια, διαφορετικές κουλτούρες και άλλους τρόπους ζωής, για τις ανησυχίες, τις ελπίδες και τα όνειρα των ανθρώπων σαυτές τις περιοχές, για βιβλία που αλλάζουν ζωές, και για τους εραστές του βιβλίου, που αντιμετωπίζουν απίστευτες προκλήσεις στον αγώνα τους να προμηθεύσουν με αναγνωστικό υλικό ανθρώπους που ζουν στην ερημιά. Μια ταινία για την αγάπη στο βιβλίο και για το σεβασμό στη γνώση που δεν γνωρίζει σύνορα.

ΣΑΒΒΑΤΟ 11/5/2013 και ώρα 9μμ
1)    Εξάντας: Ο θησαυρός της Κασσάνδρας (Έγχρωμο, 58΄)
Ο δημοσιογράφος-σκηνοθέτης Γιώργος Αυγερόπουλος  είναι ο δημιουργός της σειράς ντοκιμαντέρ Εξάντας που έχει τιμηθεί με βραβεία και διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ θέματά του Εξάντα έχουν αποτελέσει πηγή για πανεπιστημιακές έρευνες και συνέδρια.
Στη ταινία «Ο θησαυρός της Κασσάνδρας» ο Γ. Αυγερόπουλος ερευνά το θέμα του χρυσού της Χαλκιδικής, δηλ. τη παραχώρηση από το ελληνικό κράτος μιας έκτασης 317.000 στρεμμάτων στη Βόρεια Χαλκιδική στην καναδική πολυεθνική «Eldorado Gold» για εξόρυξη χρυσού.  Δείχνει την πραγματική πολιτική διάσταση του προβλήματος και προσθέτει ακόμη μια επιτυχημένη ταινία στη σειρά του Εξάντα.
Η ταινία αποτελεί επίσημη επιλογή του διεθνούς φεστιβάλ περιβαλλοντικών ταινιών Cinemambiente που θα γίνει στο Τορίνο της Ιταλίας (31 Μαΐου – 5 Ιουνίου) σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας. Όπως λέει ο Γ. Αυγερόπουλος: «Η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ σηματοδοτεί όχι μόνο την έναρξη της διεθνούς πορείας του ντοκιμαντέρ με σκοπό την ενημέρωση της κοινής γνώμης στο εξωτερικό, αλλά και το συνεχώς αυξανόμενο παγκόσμιο ενδιαφέρον, σχετικά με ένα από τα πιο καυτά θέματα στην Ελλάδα της κρίσης».

2)    Hippie-Hippie Matala! Matala! (Έγχρωμο, 75΄)
Τη δεκαετία του ’60, τα Μάταλα, ένας φτωχός ψαράδικος οικισμός στη νότια Κρήτη με μια πανέμορφη παραλία, απέκτησε παγκόσμια φήμη με αναφορές στον διεθνή τύπο. Νέοι απ’ όλο τον κόσμο έμεναν στις περίφημες σπηλιές, διαμορφώνοντας μια ιδιότυπη κοινότητα.
Όπως λέει η σεναριογράφος Μαρία Κουφοπούλου «Ο τίτλος προέκυψε από μια διήγηση της Τζόνι Μίτσελ -της τραγουδίστριας - θρύλου της εποχής. Όταν ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα -περί το 1969, επί χούντας- κάποιοι στην Αθήνα εντυπωσιάστηκαν από τα ρούχα, το κούρεμα, την εικόνα της Μίτσελ και φώναζαν σ΄ αυτή και την παρέα της "Hippie-Hippie Matala! Matala!". Αργότερα, το 1971, η Μίτσελ έγραψε το τραγούδι «Carey» όπου λέει στους στίχους για τη «σκόνη από την Αφρική που φτάνει στις παραλίες της Κρήτης», όπου είχε ζήσει».
Αφορμή για τα γυρίσματα στάθηκε η παρουσίαση τον Ιούνιο του 2011 στην Κρήτη του βιβλίου «Ο Μύθος των Ματάλων» του Γερμανού δημοσιογράφου και συγγραφέα Arn Strohmeyer που είχε ζήσει εκεί για κάποιο διάστημα.
  Με υλικό αρχείου και με μαρτυρίες ελλήνων και ξένων που έζησαν στα Μάταλα φτιάχτηκε μια θαυμάσια και πολύ διασκεδαστική ταινία που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Μουσική ροκ της εποχής, εμβόλιμα έξυπνα κινούμενα σχέδια, άνετες και χαλαρές αφηγήσεις από 70χρονους «νέους», χιούμορ και παιχνιδιάρικη διάθεση. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.