Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Συνέντευξη Τύπου του Προεδρείου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ για την Προκαταρκτική Επιτροπή για τη Λίστα Λαγκάρντ


Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Να σας καλημερίσουμε όλες και όλους. Να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την παρουσία σας. Νομίζω ότι μπορεί να είναι χρήσιμη αυτή η συζήτηση που θα κάνουμε σήμερα, ενόψει και της σύστασης της ειδικής προκαταρκτικής επιτροπής της Βουλής.

Θα πω εισαγωγικά δυο λόγια...
και οι σύντροφοι και η συντρόφισσα θα πάρουν το λόγο μετά, θα εκθέσουν λεπτομερέστερα ορισμένα πράγματα και μετά θα έχουμε την ευκαιρία και τη δυνατότητα να έχουμε ερωτήσεις και απαντήσεις για να δώσουμε από την πλευρά μας την καλύτερη δυνατή εικόνα για την πολιτική μας και τις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν.

Κατ’ αρχάς να πω ότι θεωρούμε θετική εξέλιξη το γεγονός ότι η Βουλή αποφάσισε να συσταθεί ειδική προκαταρκτική επιτροπή η οποία θα διερευνήσει συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες για την υπόθεση της λεγόμενης λίστας Λαγκάρντ, αν και πρέπει να βρούμε ένα όνομα πέραν της Λαγκάρντ γι’ αυτή τη λίστα.

Βεβαίως εμείς θέλαμε κάτι παραπάνω όσον αφορά την εξεταστική επιτροπή. Ξέρετε την πρότασή μας αλλά παρ’ όλα αυτά θεωρούμε σημαντικό ότι έγινε αυτή η επιτροπή, ότι θα συσταθεί και ότι θα δουλέψει. Και θέλουμε να πούμε χωρίς να περιαυτολογούμε ότι αν έχουμε αυτή την εξέλιξη σήμερα η οποία δίνει δυνατότητες και ευκαιρίες αυτό οφείλεται πρώτα απ’ όλα και κυρίως στη συμβολή του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν παραγνωρίζουμε τη συμβολή και άλλων αλλά θέλουμε να υπογραμμίσουμε ιδιαίτερα τη συμβολή του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς ξεκινήσαμε αυτή την υπόθεση, εμείς την αναδείξαμε, εμείς τη φέραμε στο προσκήνιο, εμείς μέσα από την επιτροπή θεσμών και διαφάνειας επιχειρήσαμε να ρίξουμε φως σε αυτή την υπόθεση, εμείς οδηγήσαμε την κούρσα για να έρθουν τα πράγματα ως εδώ που φθάσαμε.

Δεν θέλω, βεβαίως, να παραγνωρίσω άλλες πλευρές και το ρόλο τους αλλά νομίζω ότι αυτή η επισήμανση δεν είναι περιαυτολογία.

Εμείς θα προσέλθουμε στην επιτροπή για να δουλέψουμε με τον πιο υπεύθυνο, τον πιο σοβαρό και τον πιο εποικοδομητικό τρόπο. Δεν πάμε στην επιτροπή για να την μετατρέψουμε σε αρένα, όπως έσπευσαν να πουν κάποιες πλευρές. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ξένο στη δική μας αντίληψη από αυτές τις επιλογές. Αυτές τις επιλογές δυστυχώς, όχι για τη συγκεκριμένη περίπτωση, γενικότερα τις κάνουν άλλοι για την πολιτική ζωή.

Εμείς κινούμαστε θεσμικά, θα κινηθούμε σοβαρά, υπεύθυνα προσπαθώντας να αναδείξουμε την αλήθεια σε αυτή την υπόθεση. Η προσπάθειά μας είναι να βοηθήσουμε ώστε να χυθεί όσο το δυνατόν πιο άπλετο φως σε αυτή την υπόθεση   και η εξέταση να προχωρήσει στο μεγαλύτερο δυνατό βάθος και να αποδοθούν ευθύνες και ποινικές και πολιτικές. Να σημειώσουμε επίσης ότι εμείς στην προκαταρκτική επιτροπή θα συμβάλουμε ώστε να διερευνηθούν όλες οι πτυχές της υπόθεσης και εφ’ όσον έχουμε πει υπάρξουν πραγματικά νέα δεδομένα και πραγματικά νέα στοιχεία, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε και τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να αποδοθούν αυτές οι ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν και ζητάει την απόδοσή τους ο ελληνικός λαός. Βεβαίως αυτή η υπόθεση της προκαταρκτικής επιτροπής ξέρετε ότι έχει κυρίως θα λέγαμε ποινικές διαστάσεις, αναζήτηση δηλαδή ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών και διαμόρφωση τελικού πορίσματος, αλλά εμείς δεν παραγνωρίζουμε και τις πολιτικές διαστάσεις αυτής της επιτροπής . Γιατί όπως έχουμε τονίσει για μας πολύ σοβαρότερο από την ποινική διάσταση της λίστας Λαγκάρντ είναι η πολιτική της πτυχή που εστιάζεται στο γεγονός ότι η ελληνική ολιγαρχία, η ελληνική πλουτοκρατία έβγαλε αμύθητα ποσά στο εξωτερικό και δεν αναφέρομαι μόνο στην πρόσφατη περίοδο και αυτά τα ποσά είναι καλά κρυμμένα στις πολυεθνικές τράπεζες, είναι καλά κρυμμένα στις of shore εταιρείες είναι καλά κρυμμένα στα επενδυτικά funds. Η λίστα Λαγκάρντ είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Υπάρχουν χιλιάδες ανάλογες λίστες που πρέπει η Ελλάδα να αναζητήσει προκειμένου να αποκομίσει έσοδα και εννοώ έσοδα και από το μαύρο χρήμα, και από το αφορολόγητο χρήμα. Και κυρίως να βάλουμε έναν φραγμό στην λεγόμενη κατ’ ευφημισμό «ελεύθερη κίνηση κεφαλαίων». Δεν μπορεί η ελεύθερη κίνηση κεφαλαίων να είναι πλυντήριο για το μαύρο και αφορολόγητο χρήμα. Ο έλεγχος στην κίνηση κεφαλαίων προκειμένου να μπορέσουμε να έχουμε αποτελέσματα στη διαφυγή και στην προέλευση του μαύρου και του αφορολόγητου χρήματος, αναδεικνύεται σε κεντρικό αίτημα για μια θετική εναλλακτική λύση στη χώρα και αυτό θέλουμε να αναδείξουμε εμείς ιδιαίτερα στην προκαταρκτική επιτροπή και πιστεύω ότι θα αναδειχθεί φυσιολογικά μέσα από τις εργασίες της.

Τέλος, να υπογραμμίσουμε ότι εμείς δεν αντιδικούμε με πρόσωπα. Δεν έχουμε προσωπικές αντιπαραθέσεις, δεν πηγαίνουμε με τη λίστα Λαγκάρντ ή και με την προκαταρκτική επιτροπή να ξεκαθαρίσουμε υποτιθέμενους πολιτικούς λογαριασμούς. Αυτά δεν τα έκανε ποτέ η Αριστερά, δεν θα τα κάνει ούτε τώρα, ούτε θα τα κάνει στο μέλλον. Μόνος γνώμονας δικός μας είναι να υπηρετήσουμε με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον, πέρα από προσωπικές διενέξεις, πέρα από προσωπικές αντιπαραθέσεις, πέρα από πολιτικο-κομματικές αντιπαραθέσεις.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν στρέφεται εναντίον κανενός πολιτικού κόμματος όταν αναδεικνύει τα θέματα της λίστας Λαγκάρντ και της προανακριτικής επιτροπής. Αυτό που επιχειρεί είναι να ανοίξει θετικούς δρόμους, προοδευτικούς δημοκρατικούς δρόμους για τη χώρα και τον ελληνικό λαό. Να ρίξει φως σε υποθέσεις και κυρίως να αναδείξει αιτήματα και νέες προοπτικές για τη χώρα μας.

Σας ευχαριστώ. Το λόγο έχει η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Ζ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Να σας καλημερίσω και εγώ, να πω ότι η πρωτοβουλία για την σημερινή συνέντευξη τύπου από την Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ και από εμάς που είμαστε τα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας που έχουμε συμμετάσχει στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, είχε ως στόχο και ως αφετηρία την ανάγκη αφ’ ενός να υπάρξει μια δική μας δέσμευση ενόψει της έναρξης των εργασιών της προκαταρκτικής επιτροπής και αφ’ ετέρου να υπάρξει ένας απολογισμός των μέχρι σήμερα διαδραματισθέντων εν σχέση με την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ.

Ξεκινώ λέγοντας ότι αν δεν υπήρχε ο ΣΥΡΙΖΑ -και εδώ δεν θα είμαι τόσο γενναιόδωρη όσο ο Παναγιώτης ο Λαφαζάνης- όχι μόνο σε αυτήν την κοινοβουλευτική περίοδο, αλλά και στην προηγούμενη κανείς δεν θα ελεγχόταν με τη λίστα Λαγκάρντ. Για την ακρίβεια αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν επέμενε να απαντηθούν ερωτήσεις ξανά και ξανά, αν ο  ΣΥΡΙΖΑ δεν ενέμενε στο να διαλευκανθούν οι πτυχές της υπόθεσης αυτής, η υπόθεση θα παρέμενε κρυφή στα ντουλάπια, στα συρτάρια, στα κιτάπια εκείνων οι οποίοι διαχειρίστηκαν αυτό το αρχείο. Και έτσι θεωρούμε ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα μπροστά το γεγονός ότι ο ελληνικός λαός πληροφορήθηκε μέσα από μια επίπονη διαδικασία και μέσα από μια επίμονη αναζήτηση στα πλαίσια της λειτουργίας του Κοινοβουλίου και των κοινοβουλευτικών επιτροπών, ότι υπήρξε σε χρόνο κρίσιμο, σε χρόνο κατά τον οποίο η ελληνική κοινωνία υπέστη φοροεπιδρομή και επέλαση στα εισοδήματά της, υπήρξε στη διάθεση των ιθυνόντων και στη διάθεση των κυβερνώντων αυτό το αρχείο, αυτό το πολύτιμο εργαλείο που άλλες χώρες χρησιμοποίησαν για την είσπραξη δισεκατομμυρίων ή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και η δική μας χώρα μολονότι το έλαβε στην κατοχή της σε επίσημο κυβερνητικό επίπεδο δεν το αξιοποίησε.

Αυτό είναι ένα μείζον ζήτημα, ένα τεράστιο πρόβλημα και πολιτικής διάστασης και φυσικά στο βαθμό που υπήρξε σε ζημία για το ελληνικό δημόσιο και στο βαθμό κατά τον οποίο υπάλληλοι του κράτους σε ανώτατο επίπεδο δεν ανταποκρίθηκαν στο καθήκον τους, υπάρχει και μια ποινική διάσταση.

Για μας όπως είπε και ο Παναγιώτης ο Λαφαζάνης, δεν υπάρχει ζήτημα ούτε προσωπικής βεντέτας, ούτε προσωπικής αντιδικίας. Υπάρχει όμως μείζον ζήτημα ισονομίας των πολιτών.

Με την διαδικασία η οποία έχει εγκαθιδρυθεί και με την δικονομία την οποία έχουν εισηγηθεί και ψηφίσει τα δυο κόμματα που έχουν εναλλαχθεί στην εξουσία τα τελευταία 38 χρόνια, ο απλός πολίτης για τέτοια ζητήματα θα είχε τουλάχιστον υποβληθεί στη διαδικασία της προκαταρκτικής εξέτασης.

Ο απλός υπάλληλος με τις νέες διαδικασίες του υπουργείου διοικητικής μεταρρύθμισης θα είχε αποπεμφθεί από την υπηρεσία του. Δυστυχώς όμως εκείνοι οι οποίοι είχαν την πρωτοβουλία τέτοιων νομοθετημάτων για τους απλούς πολίτες, έχουν επιφυλάξει στους εαυτούς τους μιαν άλλη προνομιακή διακριτική μεταχείριση. Και σε αυτό το επίπεδο αποτελεί αποτυχία των θεσμών και αποτυχία της διαδικασίας το γεγονός ότι υπάρχουν πρόσωπα στα οποία παραμένουν στο απυρόβλητο των διαδικασιών με την επίκληση της πολιτικής ή της κομματικής τους ιδιότητας.

Και αναφέρομαι φυσικά και στον κ. Βενιζέλο, ο οποίος διεκδίκησε πολιτική κάλυψη για να μην ελεγχθεί μια αξιόποινη συμπεριφορά και στον κ. Παπακωνσταντίνου στο βαθμό που η αξιόποινη συμπεριφορά που τώρα θα ελεγχθεί εν σχέση με το πρόσωπό του δεν θα ελεγχόταν αν αυτό ήταν στην αποκλειστική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της ΔΗΜ.ΑΡ. και σίγουρα δεν θα ελεγχθεί στο βαθμό της έκτασης η οποία έχει αναδειχθεί μέσα από την διαδικασία διερεύνησης.

Εμείς καταθέτοντας την πρότασή μας για σύσταση επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης, πριν από 3 εβδομάδες, θελήσαμε να κάνουμε μια δημόσια κατάθεση και να αφήσουμε μια παρακαταθήκη η οποία συνοψίζει και τα ιστορικά γεγονότα όπως έχουν προκύψει και το κοινοβουλευτικό και δικονομικό ιστορικό όπως έχει εκτυλιχθεί. Διότι και για τις επόμενες γενιές και για την κοινωνία, και για τους πολίτες και για την επόμενη Βουλή, έχει μια σημασία η καταγραφή των απλών γεγονότων όπως προκύπτουν και στοιχειοθετούνται από έγγραφα και καταθέσεις. Και γι’ αυτό θεωρούμε την πρότασή μας μια ουσιαστική συμβολή στη διαφάνεια και στην απονομή δικαιοσύνης ακόμη και όταν αντιστέκονται οι παράγοντες εξουσίας σε αυτή την απονομή.

Η πρόταση αυτή δεν ψηφίστηκε και ότι δεν ψηφίστηκε δεν είναι κατάκτηση της δημοκρατίας, είναι ήττα της δημοκρατίας. Διότι και για την ιστορία και για την δικαιοσύνη έχει σημασία εκεί όπου υπάρχουν ενδείξεις, εκεί όπου υπάρχουν στοιχεία αυτά να υποβάλλονται στον έλεγχο. Από την άλλη πλευρά σημειώθηκαν σε επίπεδο διαδικασίας συμπεριφορές και ελήφθησαν αποφάσεις οι οποίες θεωρούμε από πλευράς κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ότι δεν τιμούν την κοινοβουλευτική λειτουργία του πολιτεύματος. Η επιλογή την Πέμπτη να γίνει η ψηφοφορία με ψηφοδέλτια τα οποία καταρτίστηκαν μονομερώς από τον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας και τα οποία έφεραν ουσιαστικά από το παράθυρο τη διαδικασία ψήφου σε 7 κάλπες, ψηφοδελτίων τα οποία ουσιαστικά αυτό το οποίο επιτεύχθηκε ήταν να μην είναι διακριτό πόσοι ζητούν την παραπομπή του κάθε προσώπου, δεν τιμά τις διαδικασίες κοινοβουλευτικής λειτουργίας. Η επιλογή επίσης να παραβιαστεί ευθέως η μυστικότητα της ψηφοφορίας με επιδεικτική προσέγγιση μόνο της μιας κάλπης από Βουλευτές, από αντιπροέδρους της Βουλής, από το σύνολο σχεδόν των υπουργών και δυστυχώς και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας, αποτελεί μια προσβολή στη λειτουργία του κοινοβουλίου και στη συνταγματική επιταγή για μυστική ψηφοφορία. Αυτή η επίδειξη συσπείρωσης για τη συγκάλυψη, τελικά εκθέτει εκείνους οι οποίοι έκαναν αυτή την επιλογή.

Και τέλος, το γεγονός ότι στις 2.30 τα ξημερώματα, ανακοινώθηκε μονομερώς μια απόφαση για σύσταση 15μελούς προκαταρκτικής επιτροπής με προθεσμία την 25η Φεβρουαρίου επίσης ήταν μια διαδικασία πέραν των κοινοβουλευτικών θέσμιων και εσκαμμένων, ήταν μια απόπειρα να επιβληθεί μια προαποφασισμένη σύσταση και σύνθεση εκτός των προβλέψεων του κανονισμού και γι’ αυτό το λόγο χθες έγινε διάβημα της κοινοβουλευτικής μας ομάδας προς τον Πρόεδρο της Βουλής, προκειμένου να εφαρμοστεί ο κανονισμός της βουλής για τη σύνθεση, σύσταση και τον αριθμό των μελών της επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης που κατά τον κανονισμό είναι 12μελής και μπορεί μόνο να αυξάνεται για να εξασφαλιστεί η εκπροσώπηση κάθε κοινοβουλευτικής ομάδας από ένα τουλάχιστον μέλος. Αυτό είναι κάτι για το οποίο ήδη δεσμεύθηκε ο Πρόεδρος της Βουλής, θα υπάρξει 13μελής επιτροπή, επιτροπή αποτελούμενη από 13 μέλη και θα ανακοινωθεί αυτό στην ολομέλεια σήμερα, ούτως ώστε η διαδικασία της προκαταρκτικής εξέτασης να μην υποβαθμιστεί και να μην υποσκαφθεί εν τη γενέσει της.

Ένα άλλο ζήτημα όμως το οποίο πρέπει να επισημανθεί είναι ότι η ψηφοφορία την Πέμπτη το βράδυ έγινε χωρίς να λάβει γνώση η Βουλή του δεύτερου, συμπληρωματικού, σκέλους της δικογραφίας η οποία διαβιβάστηκε από τους οικονομικούς εισαγγελείς. Αυτό δεν είναι ένα ευτυχές γεγονός. Έπρεπε να είχε δοθεί η δυνατότητα στους Βουλευτές να λάβουν γνώση της δικογραφίας αυτής, υπήρχε η δυνατότητα από τον κανονισμό να διακοπεί η συνεδρίαση προκειμένου να ενημερωθούν οι Βουλευτές. Δυστυχώς έγινε η επιλογή να μην υπάρξει ούτε αυτή η δυνατότητα.

Σε κάθε περίπτωση, εμείς έχοντας μελετήσεις και το πρώτο και το δεύτερο και το τρίτο σκέλος της δικογραφίας έχουμε σαφώς την άποψη ότι η πρόταση που ψηφίστηκε προς διερεύνηση αν και θα δώσει τη δυνατότητα να ελεγχθούν περαιτέρω και να διαφωτιστούν πτυχές της υπόθεσης, από την άλλη πλευρά αποκλείει τη δυνατότητα να διερευνηθούν άλλες πτυχές πολύ κρίσιμες και για τις οποίες η δικαιοσύνη είχε κρίνει ότι έπρεπε να τύχουν διερεύνησης από τη Βουλή.

Αυτό δεν τιμά τη λειτουργία του κοινοβουλίου, αυτό δεν τιμά εκείνους που αποφάσισαν να υψώσουν ένα τείχος προστασίας και συγκάλυψης. Εμείς ωστόσο θα κάνουμε όλα αυτά τα οποία επιβάλλονται προκειμένου να δοθούν απαντήσεις στον ελληνικό λαό σε σχέση με τα κρίσιμα και χρήσιμα ερωτήματα που προκύπτουν για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ και αυτά είναι:

Το πρώτο, πότε ακριβώς περιήλθε η λίστα στα χέρια ελλήνων αξιωματούχων και ποιων.

Ποιες υπηρεσίες αναμείχθηκαν και ποια πρόσωπα από τις υπηρεσίες αυτές έλαβαν γνώση και ενδεχομένως, αντίγραφο της λίστας.

Τι εντολές δόθηκαν από ποιον και τι ενημέρωση έγινε.
Ποια είναι ακριβώς η εμπλοκή ξένων αξιωματούχων και δεν μιλώ μόνο για την κ. Λαγκάρντ και το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών, μιλώ και για το ΔΝΤ το οποίο προκύπτει μέσα από τη δικογραφία από κατάθεση και καταγγελία υπαλλήλου του ΣΔΟΕ αρμόδιο για τον έλεγχο μεγάλου πλούτου ότι γνώριζε το ΔΝΤ περί της λίστας και ευσχήμως αποθάρρυνε τους αρμοδίους υπαλλήλους από το να την αναζητούν παραπέμποντας στην ελληνική κυβέρνηση και λέγοντας ότι αυτό είναι θέμα που χειρίζεται η ελληνική κυβέρνηση.

Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένα μείζον ζήτημα όταν το ΔΝΤ και τα άλλα δυο μέλη της τρόικας πίεζαν υποτίθεται τη χώρα μας για την είσπραξη φόρων.

Το να απενεργοποιείται ένα τέτοιο εργαλείο με τη συναίνεση και των αξιωματούχων του ΔΝΤ δημιουργεί μείζονα ζητήματα τα οποία ο ελληνικός λαός δικαιούται να γνωρίζει.
Ως προς τον κ. Βενιζέλο του οποίου οι ευθύνες αποφασίστηκε να μην διερευνηθούν σε ποινικό επίπεδο με την ψηφοφορία της προηγούμενης Πέμπτης, θα πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα με πολύ ρητό και απερίφραστο τρόπο.

Εκείνο το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ ζητούσε να ελεγχθεί μέσα από τη διαδικασία προκαταρκτικής εξέτασης και εκείνο το οποίο θα αναμέναμε από τον κ. Βενιζέλο να ζητήσει ο ίδιος να ελεγχθεί εφ’ όσον δηλώνει ότι δεν έχει καμία ποινική ευθύνη, ήταν για ποιο λόγο  ο ίδιος κράτησε κρυφή στην ιδιωτική πρόσβαση και κατοχή του την λίστα και το αρχείο. Τη λίστα και το USB. Εκείνο το οποίο ο κ. Βενιζέλος επέλεξε να κάνει κατά την διαδικασία της προηγούμενης Πέμπτης ήταν να μιλήσει για σκευωρία. Και να μιλήσει για σκευωρία αναφερόμενος στη δημοσίευση, στη δημοσιοποίηση εκείνου του οποίου ο ίδιος κρατούσε κρυφό, της λίστας.

Εδώ πρέπει να είμαστε πάρα πολύ σαφείς συγκεκριμένοι και αυστηροί. Σκευωρία σημαίνει κατασκευή κατηγορίας. Ο κ. Βενιζέλος όταν μιλά για σκευωρία, οφείλει να απαντήσει. Ο ΣΥΡΙΖΑ, έβαλε στο χέρι του, στην τσέπη του, στην κατοχή του τη λίστα Λαγκάρντ;

Ο ΣΥΡΙΖΑ του ζήτησε να την κρατήσει κρυφή και να απαντά ψευδώς στη Βουλή ότι δεν υπάρχει τέτοιο αρχείο και δεν υπάρχουν στοιχεία καταθέσεων ελλήνων στην Ελβετία;
Ο ΣΥΡΙΖΑ του είπε να πάρει μαζί του το αρχείο φεύγοντας από το Υπουργείο;

Ο ΣΥΡΙΖΑ του είπε να αποκρύπτει την ύπαρξη του αρχείου επί δυο εκλογές στις οποίες ήταν πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ηγείτο του κόμματος αυτού, την ίδια στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για φορολόγηση καταθέσεων εξωτερικού;

Ο ΣΥΡΙΖΑ του είπε να μην πει κουβέντα για το γεγονός ότι είχε αυτό το αρχείο στις 12 συσκέψεις πολιτικών αρχηγών με τον Υπουργό Οικονομικών, συσκέψεις κατά τις οποίες υποτίθεται ότι αναζητούντο ισοδύναμα μέτρα;

Ο ΣΥΡΙΖΑ του είπε να μην πει τίποτε, μέχρι που υποχρεώθηκε ουσιαστικά από τις εξελίξεις και από την παραγγελία προκαταρκτικής εξέτασης από τους οικονομικούς εισαγγελείς να εμφανίζει το αρχείο που είχε στην κατοχή του;

Για όλα αυτά φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ κατά το προεκλογικό σύνθημα που χρησιμοποιούσαν ορισμένες πολιτικές δυνάμεις;

Δεν υπάρχει καμιά ευθύνη του κ. Βενιζέλου και όλα αυτά που ο ίδιος έχει συνομολογήσει που προκύπτουν από τις πράξεις και τις παραλήψεις του, όλα αυτά είναι μια σκευωρία του ΣΥΡΙΖΑ;

Εμείς ασφαλώς λέμε ότι δεν δικαιούται, δε νομιμοποιείται και δεν μπορεί ο κ. Βενιζέλος να μιλά για σκευωρία, όταν υπό έλεγχο είναι η δική του συμπεριφορά. Οι δικές του επιλογές, η δική του σιωπή, η εκ μέρους του συγκάλυψη της κατοχής του αρχείου αυτού. Ενός αρχείου που η αξιοποίησή του θα οδηγούσε σε είσπραξη φόρων που δεν εισπράχθηκαν. Ενός αρχείου που η αξιοποίησή του θα χρησίμευε και για την κατάσχεση και δήμευση προϊόντων εγκλήματος όπως αυτό συμβαίνει σε υποθέσεις ξεπλύματος, πλην όμως επίσης δεν χρησιμοποιήθηκε διότι και ο κ. Βενιζέλος όπως και ο κ. Παπακωνσταντίνου επέλεξαν να κρατήσουν κρυφή την ύπαρξη και κατοχή αυτού του αρχείου.

Και τέλος, ο κ. Βενιζέλος δεν απάντησε, όπως δεν έχει απαντήσει κανείς από τους εμπλεκόμενους, ως προς το ποιο ήταν το αντικείμενο της συνάντησης στις 8 Ιουλίου του 2011 στο πρωθυπουργικό γραφείο μεταξύ του τότε πρωθυπουργού κ. Παπανδρέου, του τότε αντιπροέδρου της κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών κ. Βενιζέλου και του τότε επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ. Διώτη.

Η συνάντηση αυτή θα έμενε επίσης κρυφή αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν την είχε επισημάνει και οφείλουν εξηγήσεις τα πρόσωπα αυτά στην ελληνική κοινωνία για το περιεχόμενο της συνάντησης. Και επιπλέον οφείλουν εξηγήσεις ο κ. Βενιζέλος και ο κ. Διώτης, γιατί αυτή τη συνάντηση την απέκρυψαν επιμελώς από την επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της βουλής ισχυριζόμενοι ότι για πρώτη φορά συναντήθηκαν τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου του 2011.

Επίσης οφείλουν απαντήσεις τα εμπλεκόμενα πρόσωπα για τη συνάντηση στο Νταβός το Γενάρη του 2011 μεταξύ του τότε Πρωθυπουργού κ. Παπανδρέου, του τότε Υπουργού Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου και του διοικητή της HSBC της εμπλεκόμενης δηλαδή της τράπεζας, της τράπεζας από την οποία προέρχεται η λίστα Λαγκάρντ.

Αυτά είναι ερωτήματα στα οποία δεν δόθηκαν απαντήσεις, αυτά είναι ζητήματα για τα οποία η πλειοψηφία του κοινοβουλίου ψηφίζοντας μάλιστα και επιδεικτικά φανερά αποφάσισε να μην διερευνηθούν σε επίπεδο προκαταρκτικής εξέτασης, είναι όμως ζητήματα και ερωτήματα που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να αφήσει αναπάντητα. 

Και γι’ αυτό σήμερα, δηλώνουμε ότι πέραν της αταλάντευτης απόφασής μας να συμβάλουμε με κάθε τρόπο στην αναζήτηση και αποκάλυψη της αλήθειας, δεσμευόμαστε όπως είπε και ο Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής μας ομάδας Αλέξης Τσίπρας την προηγούμενη Πέμπτη, δεσμευόμαστε για την κατάθεση πρότασης εξεταστικής επιτροπής προκειμένου να χυθεί άπλετο φως σε όλες αυτές τις σκοτεινές  πτυχές της υπόθεσης της λίστας Λαγκάρντ. Προκειμένου να μην έχουμε επανάληψη τέτοιων φαινομένων στο μέλλον και προκειμένου ο ελληνικός λαός να έχει μια καθαρή εικόνα για το πώς έδρασαν και έπραξαν για το ποιες επιλογές έκαναν εκείνοι οι οποίοι τον κυβερνούν τα τελευταία χρόνια, εκείνοι οι οποίοι επέλεξαν να βάλουν το χέρι τους βαθιά στην τσέπη των αδυνάτων και των αδυνάμων, την ίδια ώρα που σφύριζαν αδιάφορα για μεγαλοκαταθέτες που όπως είπαμε και την Πέμπτη δεν είναι άγνωστοι, είναι γνωστοί άγνωστοι συνδέονται πολλαπλώς με πρόσωπα, κόμματα, επιχειρηματικά, τραπεζικά και μιντιακά συμφέροντα.

Και όσον αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ/ ΕΚΜ δεν πρόκειται να παραμείνουν σε αυτό το καθεστώς ασυλίας και ατιμωρησίας που τους έχει επιφυλαχθεί. Σας ευχαριστώ. Να δώσω το λόγο στον Θοδωρή τον Δρίτσα.




ΔΡΙΤΣΑΣ: Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας. Μετά απ’ όσα εξέθεσαν ο Π. Λαφαζάνης και η Ζ. Κωνσταντοπούλου δεν χρειάζεται να σας κουράσουμε περισσότερο.

Θέλω όμως δύο πράγματα να επισημάνω. Το ένα να το επισημάνω και να το αναδείξω και το άλλο να το παρουσιάσω.

Ξεκινάμε τη δουλειά που αποφάσισε η πλειοψηφία του Κοινοβουλίου για τον έλεγχο της υπόθεσης αυτής με περιορισμένους όρους. Η εντολή είναι ο έλεγχος των ενδεχομένων ευθυνών του κ. Παπακωνσταντίνου για την αλλοίωση της λίστας του ψηφιακού στοιχείου.

Θέλουμε να πιστεύουμε- εμείς έχουμε δεσμευθεί γι αυτό και θα το προσπαθήσουμε με τον πιο συστηματικό τρόπο- ότι η επιτροπή θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες και όλα τα όρια για να διερευνηθεί η έρευνα και ο έλεγχος, τόσο ως τη συνολικότερη ευθύνη του κ. Παπακωνσταντίνου όσο και ως προς όσες άλλες ευθύνες προκύπτουν σε κάθε κατεύθυνση. Κυρίως όμως, όπως ανάδειξαν ήδη οι σύντροφοί μου λίγο πριν.,  μας ενδιαφέρει να αναδείξουμε όχι μόνο τις ενδεχόμενες προφανείς πολιτικές και ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες προσώπων, αλλά όλο εκείνο τον μηχανισμό και το πλέγμα με το οποίο κυβερνιέται η χώρα μας επί σειρά ετών και αναπαράγεται και ο οποίος πρέπει να αναδειχθεί με πληρότητα στην κοινωνία, να τεκμηριωθεί για να αλλάξει, για να ανατραπεί. Δεν είναι δυνατόν αυτή η ιδιοτελής συμπεριφορά, αυτή η επιλεκτική συμπεριφορά, αυτή η ιδιοκτησιακή λογική για τον έλεγχο του κράτους από διατελέσαντες υπουργούς αυτή η αδιαφάνεια, αυτή η διαδικασία ηγεμονίας σειράς σκοπιμοτήτων δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται στη χώρα μας. Έχουμε δώσει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις τέτοιους αγώνες, αλλά η κατάσταση πλέον ως προς αυτά τα ζητήματα είναι οριακή και ως προς την κοινωνική απαίτηση και είναι προφανές ότι  η ελληνική κοινωνία ζητάει και σε αυτά τα ζητήματα εγγυήσεις και όχι απλώς απαντήσεις επιμέρους.

Σ΄ αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε. Γιατί ο έλεγχος των ευθυνών της λίστας Λαγκάρντ πρέπει να οδηγήσει, μαζί και με τον έλεγχο όλων των υπολοίπων δεδομένων που έχουν τεθεί στη διάθεση του ελληνικού κράτους και των δημοσίων υπηρεσιών προς ανάδειξη εκείνων που οφείλουν και δεν έχουν καταβάλει φόρους, πρέπει να οδηγηθεί σε αποτέλεσμα.

Να επισημάνω εδώ για μια ακόμη φορά αυτό που επιχείρησε με την επιχείρηση αντιπερισπασμού το ΠΑΣΟΚ και ο πρόεδρός του ο κ. Βενιζέλος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ελέγχει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ελέγχει τους διατελέσαντες υπουργούς Οικονομικών κατά τη διάρκεια της διαχείρισης της λίστας Λαγκάρντ, Κι αυτό ήταν από την αρχή η στόχευσή μας κι αυτό παραμένει.

Με αυτές τις κατευθύνσεις θα δουλέψουμε. Με αυτή την συστηματική σκέψη θα κινηθούμε. Όμως ήδη η κυβέρνηση έχει υποχ4ρεωθεί από την πίεση και του ΣΥΡΙΖΑ και της ελληνικής κοινωνίας και άλλων πολιτικών δυνάμεων να δρομολογήσει ελέγχους φορολογικούς προς την κατεύθυνση μιας πλουτοκρατίας που δεν ελέγχεται μέχρι τώρα. Ισχυρίζεται η κυβέρνηση, η οποία … κατά τα άλλα καλύπτει πλήρως την σκοπιμότητα διαχείρισης όλης αυτής της υπόθεσης και καλύπτει πλήρως και τον κ. Βενιζέλο και τις ευθύνες των δύο υπουργών που χειρίστηκαν τη λίστα Λαγκάρντ, εντούτοις ως ανταπάντηση διαδίδει, ισχυρίζεται, προβάλει το επιχείρημα ότι ήδη τέτοιοι έλεγχοι έχουν αρχίσει και έχουν δώσει αποτελέσματα. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αυτό να μείνει στον αέρα και στην αδιαφανή κυβερνητική διαχείριση.

Εμείς λοιπόν προτείνουμε ταυτόχρονα και θα το διεκδικήσουμε με όλους τους τρόπους, θα επεξεργαστούμε και νομοθετική παρέμβαση ως προς αυτό, προτείνουμε την συγκρότηση και τη διεκδικούμε ειδικού ταμείου, ειδικού λογαριασμού, όπου κάθε ποσό, έστω και ένα ευρώ που θα προέρχεται από τη διαδικασία διερεύνησης των μέχρι τώρα εισοδημάτων που φοροδιαφεύγουν, είτε μέσω της λίστας Λαγκάρντ, είτε μέσω των άλλων στοιχείων, τα 54 χιλιάδες πρόσωπα που υποτίθεται ότι ελέγχονται ή θα ελεγχθούν πρέπει να κατηγοριοποιηθούν σε μια ειδική κατηγορία φορολογικών ελέγχων που κάθε ευρώ που θα προέρχεται ως έσοδο του δημοσίου από αυτές τις πηγές να εκταμιεύεται σε έναν ειδικό λογαριασμό, ο οποίος να μπορεί και να ελέγχεται με κοινοβουλευτικό έλεγχο και αυτός ο λογαριασμός να μην καλύπτει ανάγκες εξυπηρέτησης των δανειστών ή άλλες περίεργες και αντικοινωνικές ανάγκες, αλλά να ισοσκελίζει, σε όποιο βαθμό αντιστοιχεί σ’ αυτό το ποσό που θα συγκεντρώνεται κάθε φορά, τις μεγάλες επιβαρύνσεις που έχει δεχτεί η ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα τα φτωχότερα στρώματα. Δηλαδή το ποσό που θα συγκεντρώνεται σ΄ αυτόν τον ειδικό λογαριασμό να ελαφρύνει με συγκεκριμένες ελαφρύνσεις τα φτωχά λαϊκά στρώματα και ειδικά συντάξεις, επιδόματα, μισθούς κι όλα αυτά. Κι αυτό να είναι πλήρως ελέγξιμο. Μόνο τότε θα μπορούν να πείσουν την ελληνική κοινωνία και το δημόσιο χώρο και εσάς ότι αυτές οι διακηρύξεις τους ότι από δω και πέρα δεν θα επαναληφθούν τα φαινόμενα του παρελθόντος μπορεί να είναι εγγυημένο.
Κι εμείς θα επιμείνουμε.


ΣΤ. ΚΟΝΤΟΝΗ: Να σας ευχαριστήσω κι εγώ για την παρουσία σας. Θέλω να πω εισαγωγικά ότι αυτή την ώρα έχει ανοίξει η διαδικασία ελέγχου του κ. Παπακωνσταντίνοη και κατά τα όσα έχουμε ακούσει από τους εκπροσώπους των τριών κομμάτων της συγκυβέρνησης διερευνούν και πιθανές ποινικές ευθύνες και άλλων προσώπων, τις οποίες, εάν διαπιστώσουν, θα αναδείξουν. Το αναμένουμε αυτό.

Το πρώτο που ήθελα να πω είναι ότι αυτός ο νόμος με τον οποίον πορευόμαστε τούτη την ώρα είναι ένας νόμος κατασκεύασμα του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., είναι ο ίδιος νόμος που άφησε ατιμώρητο τον κ. Τσοχατζόπουλο για αδικήματα για τα οποία βρίσκεται σήμερα στη φυλακή. Είναι ένας νόμος τον οποίον κατασκεύασε το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ. ακριβώς για να πετύχουν την ατιμωρησία εαυτών και αλλήλων.

Θέλω λοιπόν να πω εισαγωγικά ότι το πεδίον είναι ολίγον ναρκοθετημένο και η συγκάλυψη την οποία διαπίστωσε όχι μόνο η αντιπολίτευση, αλλά το σύνολο του ελληνικού λαού, εδράζεται πάνω σ΄ αυτό το νόμο.  Αυτός ο νόμος δίνει σήμερα τη δυνατότητα στον κ. Σαμαρά να προσφέρει υπηρεσίες στον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ για να μην τεθεί κι αυτός στην κρίση της Επιτροπής για τις ποινικές ευθύνες τις οποίες είχαμε εμείς εντοπίσει.

Κι ήθελα να πω όσον αφορά το θέμα της σκευωρίας που ανέφερε ο κ. Βενιζέλος  ότι τα στοιχεία τα οποία έθεσε υπ΄ όψιν της Βουλής  είναι στοιχεία –προσέξτε- τα οποία ο ίδιος χαρακτηρίζει ως επιβαρυντικά άλλων προσώπων και αθωωτικά του ιδίου, στοιχεία τα οποία προκύπτουν προ της λήψεως εκ μέρους του της λίστας Λαγκάρντ. Επομένως προς τι η σκευωρία; Τα στοιχεία που ο ίδιος ανέγνωσε στην ολομέλεια της Βουλής για ποιο λόγο λειτουργούν αθωωτικά για τον ίδιον, όταν ο ίδιος αποδεδειγμένα έχει παραλάβει τη λίστα Λαγκάρντ αρχές Αυγούστου, ομολογημένα από τον ίδιον. Το πρώτο είναι αυτό. Σε τι τον ευνοούν αυτά που ο κ. Διώτης καταθέτει και οι υπόλοιποι μάρτυρες ενώπιον των Οικονομικών Εισαγγελέων για το γεγονός της διαχείρισης εκ μέρους του αυτού του αρχείου. Για το γεγονός ότι δεν ήλεγξε τον κ. Διώτη επί μακρόν χρόνο. Για το γεγονός ότι εξαπάτησε τη Βουλή απαντώντας ψευδώς σε ερωτήσεις κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Και σε τελευταία ανάλυση, ακόμα και σήμερα δεν έχουμε πάρει μια σοβαρή απάντηση γιατί κράτησε ο κύριος Βενιζέλος, μετά την αποχώρησή του, το αρχείο και δεν το παρέδωσε έστω ατύπως όπως το παρέλαβε.

Εδώ ακούσαμε ένα εξωφρενικό επιχείρημα, ότι ο κ. Βενιζέλος, εκτός από το αρχείο αυτό, είχε και έχει στην κατοχή του σε ψηφιακή φωτοτυπία τα αμυντικά σχέδια της χώρας. Αυτό και μόνο μας δίνει, νομίζω, με έναν γλαφυρό τρόπο αλλά και με έναν ανάγλυφο τρόπο όλη αυτή την ιδέα με την οποία οι κύριοι του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. διαπραγματεύονταν και διαχειρίζονταν τις κρατικές υποθέσεις. Τελικά τι είναι αυτό το κράτος στο οποίο ο κάθε υπουργός μπορεί να παίρνει ό,τι στοιχείο κρατικό θέλει στην κατοχή του, μέχρι και τα αμυντικά σχέδια της χώρας, τις λίστες των φοροφυγάδων και να μη δίνει λογαριασμό σε κανέναν! Είναι αυτό κράτος; Είναι αυτό κράτος δημοκρατικά ελεγχόμενο;

Το τρίτο που ήθελα να πω είναι το εξής. Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ μπήκε σ’ αυτή τη διαδικασία με βάση  αυτό που επιτάσσει το Σύνταγμα. Μπορεί να είμαστε μέλη ενός κοινοβουλευτικού κόμματος, αλλά δεν θέσαμε ούτε κομματικά οφέλη υπεράνω της κρίσης μας, ούτε βάλαμε κατά προσώπων ή κομμάτων. Εμείς θέλαμε να αποδοθούν οι ευθύνες με βάση τα στοιχεία της δικογραφίας που είχε σχηματιστεί μέχρι εκείνη τη στιγμή. Και δεχθήκαμε επιθέσεις και πυρά από αντίθετες πλευρές. Ότι άλλους τους ευνοήσαμε και άλλους ποινικοποιήσαμε την πολιτική τους δράση. Και μόνο το γεγονός ότι δεχθήκαμε αυτά τα αντίθετα πυρά καταδεικνύει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε αυτό που το Σύνταγμα επιτάσσει, δηλαδή να βρεθούν και να αποδοθούν συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες και όχι να πολιτικοποιήσουμε μια ποινική υπόθεση. Αντίθετα, άλλοι πολιτικοποιούν μια ποινική υπόθεση. Αντί ο κ. Βενιζέλος ο ίδιος να ζητήσει τη διαλεύκανση αυτής της ιστορίας, αφού με τόσο πάθος διακηρύσσει την αθωότητά του, αντίθετα κρύφτηκε πίσω από τον κ. Σαμαρά και τον κ. Κουβέλη για να; μπορέσει να αποφύγει τον οποιονδήποτε έλεγχο.

Μπαίνουμε πλέον σε μια διαδικασία Εμείς με τον ίδιο τρόπο που πολιτευτήκαμε μέχρι σήμερα, δηλαδή της ανάδειξης των ποινικών ευθυνών, με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσουμε. Και νομίζουμε ότι αυτή την ώρα η κυβέρνηση και κυρίως η Ν.Δ. δεν βρίσκεται απέναντι με την αντιπολίτευση, βρίσκεται σε κατά μέτωπο αντιπαράθεση με τον ίδιο το λαϊκό κόσμο που ψηφίζει τη Ν.Δ., με αυτό τον κόσμο που πίστεψε στις προεκλογικές υποσχέσεις της Ν.Δ. περί κάθαρσης, ότι θα υπήρχε μία και μόνη επιτροπή , όπως είχε υποσχεθεί ο κ. Σαμαράς, που θα διευκρίνιζε το πώς έφτασε η χώρα στο μνημόνιο κι ότι θα υπήρχαν επιτροπές, εξεταστικές ή προανακριτικές οι οποίες θα εξέταζαν τις ποινικές ευθύνες όλων εκείνων οι οποίοι έπραξαν αντίθετα στο νόμο και στα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Η κυβέρνηση αυτή την ώρα βρίσκεται απέναντι με την ίδια τη λαϊκή βάση και τους ψηφοφόρους της Ν.Δ. και ο πρωθυπουργός είναι παντελώς έκθετος με τη στάση συγκάλυψης την οποία κράτησε μέχρι αυτή τη στιγμή.
Σας ευχαριστώ.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

Βικτόρια Μίντοβα (Βουλγαρικό Πρακτορείο Ειδήσεων) Μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η εμπλοκή του IMF στη λίστα Λαγκάρντ;…

Ζ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Υπάρχει μια κατάθεση στη δικογραφία –την επισημάναμε και στη διάρκεια της διαδικασίας της Πέμπτης- υπάρχει μια κατάθεση υπαλλήλου αρμοδίου για τη φορολόγηση μεγάλου πλούτου, ο οποίος έχει καταγγείλει από τον Απρίλιο του 2012, δηλαδή σε ανύποπτο χρόνο, έχει απευθυνθεί στον τότε υπουργό Οικονομικών τον κ. Σαχινίδη και τον τότε αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών τον κ. Οικονόμου, λέγοντας ότι εμείς ζητάμε τη λίστα Φαλτσιανί, που είναι η λίστα Λαγκάρντ, από τον Οκτώβρη του 2010. Ο υπάλληλος αυτός καταθέτει και στους οικονομικούς εισαγγελείς ότι από τον Οκτώβριο του ΄10 το αρμόδιο τμήμα για τον έλεγχο μεγάλου πλούτου, για τη φορολόγηση περιουσιών μεγάλου πλούτου, πληροφορήθηκε από τα ΜΜΕ το ενδεχόμενο να υπάρχει αυτή η λίστα στο υπουργείο Οικονομικών. Καταθέτει ότι ρώτησαν τον κ. Καπελέρη ο οποίος τους είπε ότι την χειρίζεται το γραφείο του υπουργού και φυλάσσεται εκεί. Καταθέτει ο υπάλληλος ο αρμόδιος για να φορολογήσει αυτές τις περιουσίες ότι ζητούσαν επίμονα να την πάρουν στα χέρια τους για να την εντάξουν στο επιχειρησιακό σχέδιο ελέγχου και φορολόγησης μεγάλου πλούτου του κλιμακίου. ΚΙ ότι προσέκρουαν σε διαρκείς αρνήσεις και δηλώσεις άγνοιας. Και καταθέτει τέλος ότι απευθύνθηκαν στον Κρις Πιγκάλ, τον εκπρόσωπο του ΔΝΤ στην Ελλάδα τότε, που είχε το γραφείο του στον 4ο όροφο του υπουργείου Οικονομικών και ο οποίος ευσχήμως τους απάντησε υπονοώντας ότι γνωρίζει για τη λίστα και ευσχήμως τους αποθάρρυνε από το να συνεχίσουν να ρωτούν, υπαινισσόμενος ότι αυτό είναι δουλειά της κυβέρνησης.

Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα. Εάν, όχι μόνο κυβερνητικοί παράγοντες αλλά και παράγοντες και μέλη της τρόικας συνέπρατταν στη μη πάταξη της φοροδιαφυγής την ίδια ώρα που διακήρυσσαν ότι πρέπει να παταχθεί η φοροδιαφυγή και να εισπραχθούν φόροι, είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα για το οποίο ο ελληνικός λαός δικαιούται απαντήσεις. Κι είναι ένα θέμα το οποίο, μολονότι το περιλάβαμε και στην γραπτή μας πρόταση σύστασης προκαταρκτικής επιτροπής και στην προφορική ανάπτυξη, κανείς δεν έχει απαντήσει μέχρι σήμερα. Απ όλους όσοι διαπραγματεύονταν, υποτίθεται σθεναρώς, με το ΔΝΤ και με την τρόικα και απ’ όλους τους κυβερνητικούς παράγοντες κανείς δεν απάντησε επ’ αυτού ακριβώς του σημείου που υπάρχει στη δικογραφία. Και από αυτό προκύπτει ότι το ΣΔΟΕ εμποδίστηκε από το να εισπράξει φόρους σε σχέση με τη λίστα Λαγκάρντ.

-          Iωάννου (Εφημερίδα Συντακτών): O  κ. Μαρκογιαννάκης έχει πει κάποια πράγματα όπως ότι οι καταθέσεις μαρτύρων θα είναι 2 ώρες και ότι δεν θα κληθούν πρόσωπα τα οποία έχουν εκφραστεί επανειλημμένως και έχουν καταθέσει στον εισαγγελέα και ίσως και στην Επιτροπή Θεσμών.  Ο ΣΥΡΙΖΑ τι θα κάνει σ’ αυτή την περίπτωση και αν θα κληθούν πρόσωπα όπως ο κ. Βενιζέλος, ο κ. Παπανδρέου.

Παν. Λαφαζάνης: ο κ. Μαρκογιαννάκης σπεύδει να πει πάρα πολλά πράγματα. Έσπευσε πχ τις πρωινές ώρες της Παρασκευής να ανακοινώσει 15μελή προκαταρκτική επιτροπή. Έκανε λάθος. Και βλέπετε ότι με πιο νηφάλιες σκέψεις και μετά από παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ τα πράγματα άλλαξαν. Αυτά τα θέματα στα οποία αναφέρεστε δεν θα τα αποφασίσει ο κ. Μαρκογιαννάκης ή όποιος θα είναι αύριο πρόεδρος της προκαταρκτικής επιτροπής. Θα τα αποφασίσει η ίδια η προκαταρκτική επιτροπή με τις διαδικασίες που προβλέπει το Σύνταγμα και ο Κανονισμός και κυρίως με δημοκρατικές αποφάσεις και με διάλογο. Και εμείς, όπως σας είπαμε, θα κινηθούμε με έναν γενικό γνώμονα. Ο γνώμονας είναι να ριχθεί άπλετο φως στην υπόθεση, να εξεταστεί στο βάθος και να εξεταστούν όλες ανεξαιρέτως οι πτυχές, ώστε να αναδειχθούν και οι ποινικές διαστάσεις των ευθυνών, αλλά κυρίως μας ενδιαφέρουν για να αλλάξουμε πορεία ως χώρα οι πολιτικές διαστάσεις και οι πολιτικές ευθύνες.

Ζ. Κωνσταντοπούλου: Συμπληρωματικά να πω τα εξής. Τα πρόσωπα που εξετάστηκαν από τους οικονομικούς εισαγγελείς  σε δεύτερο χρόνο ήταν πρόσωπα τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε να έρθουν στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας για να τοποθετηθούν και να εξεταστούν και η κυβερνητική πλειοψηφία των βουλευτών που στηρίζουν την κυβέρνηση απέκλεισε. Οι οικονομικοί εισαγγελείς τελικώς τους εξέτασαν και αυτό αποδεικνύει ότι οι μαρτυρίες τους ήταν χρήσιμες και κρίσιμες. Εάν η δήλωση του κ. Μαρκογιαννάκη υποδηλώνει την πρόθεση του ιδίου ή των κομμάτων της συγκυβέρνησης να μην έρθει και να εξεταστεί ως μάρτυρας ο κ. Βενιζέλος, νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι μια τέτοια προειλημμένη απόφαση θα προσκρούσει στην αντίδραση πολλών μελών της επιτροπή προκαταρκτικής εξέτασης.   Διότι, δεν είναι ποτέ δυνατόν ο κ. Βενιζέλος να μη εξεταστεί ως μάρτυρας στην υπόθεση αυτή και ας έχει εξεταστεί και πάλι. Διότι από την εξέτασή του τον Οκτώβριο του 2012 και στην επιτροπή και στους οικονομικούς εισαγγελείς έχουν αποκαλυφθεί πλείστα γεγονότα που αφενός αναιρούν τις εκδοχές και αφετέρου αποκαλύπτουν άλλες πτυχές της υπόθεσης που πρέπει να διαλευκανθούν. Αν λοιπόν αυτή η δήλωση του κ. Μαρκογιαννάκη έχει αυτήν την έννοια , δηλ να προειδοποιήσει ότι δεν θέλουν να καλέσουν τον κ. Βενιζέλο, κακώς έκανε μια τέτοια βιαστική δήλωση και προέτρεξε. Όσο για την διαδικασία και την μέχρι 2ωρη εξέταση μαρτύρων που προανήγγειλε, νομίζω ότι κανένας από όσους θα είναι μέλη της προκαταρκτικής επιτροπής δεν δικαιούται να προκαταλαμβάνει τις αποφάσεις της επιτροπής. Αυτό αποτελεί μείζον ατόπημα. Επίσης, αποτελεί μείζον ατόπημα να προλαμβάνει κάποιος ζητήματα τα οποία δεν έχουν ανακύψει και μείζον ατόπημα να συμπεριφέρεται ως πρόεδρος μια επιτροπής η οποία δεν έχει ακόμη συγκροτηθεί. Όταν συγκροτηθεί η επιτροπή θα αποφασίσει με τα μέλη και φυσικά μέλημά της δεν μπορεί  να είναι η διευκόλυνση της συγκάλυψης, αλλά η αναζήτηση της αλήθειας. 

-          Αντωνόπουλος (STAR) Καλλιεργείται ένα κλίμα τις τελευταίες ημέρες ότι .. κατηγορείται και ο ΣΥΡΙΖΑ ότι επιχειρείται να καλλιεργήσει ένα κλίμα… στην επιτροπή. Εσείς απαντήσατε επ’ αυτού. Νιώσατε την ανάγκη να δώσετε διευκρινίσεις; Σας ώθησε αυτό το κλίμα; Σκοπεύετε να δώσετε μια δυναμική παρουσία που θα παραπέμπει σε …


ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Νομίζω για το σύντομο του λόγου και τις διαδικασίες έχω τοποθετηθεί και τοποθετήθηκα με σαφήνεια επί του θέματος στην εισηγητική μου ομιλία Δεν απαντάμε σε κανέναν και πολύ περισσότερο δεν απολογούμαστε. Εμείς θέτουμε τα πλαίσια της πολιτικής και τον χαρακτήρα της παρέμβασής μας. Η παρέμβασή μας όπως μέχρι τώρα έτσι και στο μέλλον θα είναι άκρως υπεύθυνη, σοβαρή, εποικοδομητική και γόνιμη. Και θα έχει ως μοναδικό, αποκλειστικό στόχο, στόχευση το δημόσιο συμφέρον και την αλήθεια. Αυτό θα υπηρετήσουμε μέσα στην Επιτροπή και νομίζω ότι αυτή η στάση μας θα δοθεί και σε εσάς η ευκαιρία να την εκτιμήσετε με τον πιο αντικειμενικό τρόπο στο επόμενο διάστημα.


      ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                  22/01/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.