Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, όπως τα Αγγλικά, αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. ....
Η πρώιμη έκθεση στη γλώσσα μπορεί να είναι θετική, όμως το καταλληλότερο σημείο για να ξεκινήσει η συστηματική διδασκαλία είναι όταν το παιδί έχει κατακτήσει βασικές δεξιότητες στη μητρική του γλώσσα, όπως η ανάγνωση και η γραφή. Συνήθως αυτό συμβαίνει γύρω στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού, όπου το παιδί διαθέτει τα απαραίτητα «εργαλεία» για να στηρίξει τη δεύτερη γλώσσα χωρίς να αισθάνεται υπερφόρτωση ή αποτυχία.
Παράλληλα, η διδασκαλία των Αγγλικών χρειάζεται να είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του μαθητή: βιωματική, πολυαισθητηριακή, με έμφαση στον προφορικό λόγο, στο παιχνίδι, στη μουσική, στις εικόνες και το βασικότερο στα ενδιαφέροντα του παιδιού. Από την εμπειρία μου στη μάθηση αλλά και αυτήν με τα παιδιά συμπέρανα ότι οι άνθρωποι μαθαίνουμε ότι μας αρέσει και μέσα απ’ αυτό που μας αρέσει. Πρόσφατες έρευνες στη νευροεπιστήμη αποδεικνύουν ακριβώς αυτό (Mora, 2021).
Όταν τα παιδιά συνδέουν τη
γλώσσα με θετικές εμπειρίες, την αντιλαμβάνονται ως εργαλείο επικοινωνίας και
όχι ως εμπόδιο. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός, καθώς ενισχύει
την αυτοπεποίθηση των μαθητών και ταυτόχρονα τους καθοδηγεί ώστε να αναπτύξουν
δεξιότητες με τον δικό τους ρυθμό. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν αποτελούν φραγμό
στη μάθηση μιας ξένης γλώσσας αλλά χρειάζεται περισσότερος χρόνος, κόπος και
υπομονή στη διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων του Πολύδροσος Παρνασσού.
Το περιεχόμενο (κείμενο & φωτογραφίες) προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Κάθε αναδημοσίευση ή χρήση χωρίς άδεια απαγορεύεται. ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ
Διατηρήστε τα σχόλιά σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή προσβολές θα διαγράφονται.
Παρακαλούμε, διαβάστε την Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων πριν σχολιάσετε. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.