Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018

Ιδέες για μια πιο πετυχημένη σεζόν, στο Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού

Λαμβάνοντας υπόψη διεθνείς καλές πρακτικές, τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής πραγματικότητας, αλλά και τα χαρακτηριστικά του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού, παραθέτω μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών και της βιωσιμότητας του Κέντρου. Κατά κύριο λόγο αγγίζουν θέματα που δεν αφορούν νέες εγκαταστάσεις και σοβαρά έργα, αλλά αξιοποιούν τον υπάρχοντα εξοπλισμό......
Ενδεικτικά:
  • Έμφαση στην ποιότητα διάστρωσης των πιστών και την καθαρή πρόσβαση στις εισόδους κι εξόδους των λιφτ.
  • Αξιόπιστη και έγκαιρη ενημέρωση για τη λειτουργία των λιφτ κάθε μέρα.
  • Αξιοποίηση του χιονιού που μαζεύουν οι χιονοπαγίδες (ξύλινοι φράχτες) με έγκαιρη μετατόπισή του σε σημεία συλλογής, άμεση κάλυψη προβληματικών σημείων και επέκταση ημερών λειτουργίας.
  • Σταθερός προγραμματισμός έναρξης και τέλους σεζόν και ανάλογη προσαρμογή στρατηγικής επικοινωνίας και λειτουργίας, ανάλογα την περίοδο.
  • Σύγχρονη επικοινωνιακή στρατηγική, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής (social media, εταιρική ταυτότητα, τηλεόραση, γυρίσματα για ταινίες, βίντεο κλιπ κτλ).
  • Εγρήγορση και επιπλέον βάρδιες σε περιπτώσεις που αναμένονται έντονα καιρικά φαινόμενα, ώστε το Κέντρο να είναι έτοιμο για λειτουργία κατά την προβλεπόμενη ώρα έναρξης της ημέρας.
  • Προώθηση της χρήσης ολόκληρου του βουνού, με συνεπή λειτουργία των λιφτ και προετοιμασία των πιστών σε Κελάρια και Φτερόλακκα.
  • Ανακαίνιση και προώθηση χρήσης του σαλέ Φτερόλακκας με: - Απογευματινά-νυχτερινά πάρτυ (Dj, συναυλίες), χρήση λιφτ Νο10, Νο14 για νυχτερινό σκι (σε περιορισμένο και ασφαλές πεδίο) - Συντήρηση και αποχιονισμό άνω δρόμου για σαλέ - Παιδότοπο για σκι και ενίσχυση οικογενειακού προφίλ Φτερόλακκας
  • Δημιουργία δωρεάν χώρων (παγκάκια, τραπέζια) διαλείμματος για χιονοδρόμους, όχι απαραίτητα έξω από το σαλέ, αλλά σε όλο το πεδίο του χιονοδρομικού.
  • Ηλεκτρονική φόρτιση εισιτηρίου με διαφορετικά προϊόντα πόντων ή χρόνου, με ποικιλία επιλογών.
  • Ετήσιες κάρτες (όχι 80 “μονάδων”) με έκπτωση πρώιμης αγοράς π.χ. από το καλοκαίρι.
  • Έκδοση καρτών με έκπτωση από συνεργαζόμενες τουριστικές επιχειρήσεις και δημιουργία συνολικών πακέτων (διαμονής, φαγητού στο σαλέ, κάρτας σκι κτλ).
  • Εξοικονόμηση πετρελαίου και αξιοποίηση για καλύτερη διάστρωση πιστών, μέσω μερικής μείωσης πλάτους σε περιοχές με μεγάλο διαθέσιμο πεδίο, όταν οι προβλεπόμενοι οι φόρτοι χιονοδρόμων είναι πολύ χαμηλοί (καθημερινές).
  • Λειτουργία ski bus για σύνδεση με τα γύρω χωριά (θα χρειαστεί οικονομοτεχνική μελέτη για λεπτομέρειες και βιωσιμότητα, αλλά ενδεικτικά: για κατόχους ετήσιας κάρτας, να περιλαμβάνεται στην τιμή και για άλλες κάρτες να υπάρχει μικρό κόμιστρο). Στόχος η βελτίωση συνολικού προϊόντος, η μείωση περιβαλλοντικών ρύπων στον δρυμό, η ασφάλεια στους δρόμους, η μείωση φθορών στο οδόστρωμα.
  • Καλύτερη επικοινωνία με τις σχολές χιονοδρομίας και τους εκπαιδευτές, παρέχοντας κατάλληλους χώρους και ρεαλιστικές προϋποθέσεις συνεργασίας. Σε όλο τον κόσμο οι εκπαιδευτές αποτελούν κομμάτι ενίσχυσης της ποιότητας χιονοδρομικού προϊόντος ενός Κέντρου και αντιμετωπίζονται ακριβώς έτσι.
  • Έμφαση στην τακτική εκπαίδευση του προσωπικού ασφαλείας (πιστέρ, χειριστές λιφτ), σύγχρονος εξοπλισμός για διάσωση.
  • Αξιολόγηση πλαγιών για χιονοστιβάδες και καθημερινό λεπτομερές δελτίο επικινδυνότητας (avalanche bulletin, όχι απλά “βαθμό”).
  • Επαρκής αριθμός ατόμων και αξιοπρεπείς αμοιβές-κίνητρα στο κρίσιμο προσωπικό λειτουργίας του χιονοδρομικού κέντρου, όπως πιστέρ, εναερίτες λιφτ κτλ.
  • Βελτίωση εξοπλισμού και επέκταση δυνατοτήτων πρώτων βοηθειών στο Ιατρείο του Χιονοδρομικού, μαζί με ασφάλιση ατυχήματος στην κάρτα ή προαιρετικά με επιπλέον κόστος.
(Μεγαλύτερα θέματα, όπως η επέκταση του χιονοδρομικού σε άλλες κορυφές, το τεχνητό χιόνι κτλ αφορούν άλλη συζήτηση)
Οι παραπάνω ιδέες είναι απλά ενδεικτικές. Μαζί με αρκετές άλλες, δεν αποτελούν δημόσια ευχολόγια, αλλά έχουν ήδη μεταφερθεί στην ΕΤΑΔ στο πλέον υψηλό επίπεδο ιεραρχίας. Είναι αυτονόητο πως και εγώ προσωπικά, αλλά και κάθε χιονοδρόμος που αγαπά το σπορ και τον Παρνασσό, ευχόμαστε τα καλύτερα για τη νέα σεζόν στη διοίκηση, καθώς η επιτυχία του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού μας αφορά όλους. Με χιονοδρομικούς χαιρετισμούς, Κωνσταντίνος Κουρέτας Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ - Συγκοινωνιολόγος MSc Εκπαιδευτής Σκι, διεθνές επίπεδο 3

2 σχόλια:

  1. Φετος διπλασισαν στην ουσια τις τιμες στις καρτες πολλαπλων διαδρομων αφουν καθε σκ και αργια θα μευραει διπλους ποντους δηλ διπλασιο το ημερησιο σε μια καρτα πολλαπλων Τι να την κανεις την καρτα πολλαπλων οταν σου ερχεται ιδια τιμη με το ταμειο.? μεχρι περυσι ηταν στο μισο το κοστος και συνεφερε Το σκι ειναι για πλουσιους οχι για μισθωτους πια Μονο το κοστος να φτασεις επανω χωρις ski bus ειναι απααγορευτικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε όλες αυτες τις ιδέες ήθελα να προσθέσω και την σύνδεση του(των) SKIBUS με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αμφικλείας με ημερήσιες χιονοδρομικές εκδρομές απο Αθήνα, ειδικά τα Σαββατοκύριακα ύστερα απο εκδήλωση ενδιαφέροντος με την ΤΡΕΝΟΣΕ και Υπουργειο ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ.{Μια δοκιμαστκή προσπάθεια ύστερα απο σχετική διαφήμιση, εκτιμώ ότι θα φέρει άριστα αποτελέσματα}.
    Αραγε, όταν φωτογραφιζόνταν με τον Σπίρτζη οι Τοπικοί Άρχοντες ύστερα απο την επαναλειτουργία της Σιδ.Γραμμής Τιθορέα-Αμφίκλεια-Μπράλος- Λιανοκλάδι να του το έθεσε καποιος ως εφικτή ιδέα???Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση εν γένει του κόστους των επισκεπτών ιδιαίτερα των νέων και θα αναδείξει και την βορειοανατολική περιοχή του Παρνασσού.
    Βέβαια υπάρχουν και τα συμφέροντα απο το αντίπαλο δέος της χειμερινής Μυκόνου αλλά ο ήλιος φέγγει για όλο τον κόσμο......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.