Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Οι αγρότες απειλούν με επ’ αόριστον κλείσιμο των δρόμων

Απολύτως αποφασισμένοι να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, κλείνοντας ακόμη και επ’ αόριστον τους δρόμους, εμφανίζονται οι αγρότες ζητώντας να αρχίσει «ο διάλογος από μηδενική βάση».....


«Είχαμε συγκεντρωθεί όλοι να δούμε τη χθεσινή συνέντευξη των πολιτικών. Περιμέναμε να πουν κάτι διαφορετικό, αλλά επέμεναν στα ψέματα. Αν βλέπατε εκείνη την ώρα το κλίμα στο καφενείο του χωριού, θα καταλαβαίνατε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουμε πίσω», εξηγεί αγρότης από τον κόμβο - σταθμό για τις αγροτικές κινητοποιήσεις των Τεμπών. Ο 12ωρος αποκλεισμός του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Βαγγέλη Αποστόλου, φανερώνει ακριβώς το μέγεθος της οργής που υπάρχει, τονίζει. Στις Σέρρες αγρότες εισέβαλαν χθες στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ πετώντας αυγά και προπηλακίζοντας τους παρισταμένους, ενώ στη συνέχεια κατέβασαν σημαίες του ΣΥΡΙΖΑ και αφίσες υπέρ του «Οχι» από την εποχή του περίφημου δημοψηφίσματος και τις έκαψαν.

Το νέο ασφαλιστικό και το φορολογικό που προετοιμάζει για τους αγρότες η κυβέρνηση επανέφεραν στην επικαιρότητα, ύστερα από μία σχεδόν εικοσαετία (το 1996 είχαν σημειωθεί μεγάλες αγροτικές κινητοποιήσεις), την απειλή να κοπεί η Ελλάδα στα δύο.

Και οι αλιείς

Περισσότερα από 10.000 τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα έχουν παραταχθεί στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, ενώ για πρώτη φορά στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν και οι αλιείς, που έκλεισαν το λιμάνι του Βόλου. Οι αγρότες τις επόμενες ημέρες προσπαθούν να συντονίσουν τις ενέργειές τους έτσι ώστε να μη διασπαστούν οι δυνάμεις τους σε πολλά σημεία. Τα μπλόκα σε διάφορα σημεία της χώρας έχουν στηθεί από τρεις διαφορετικές ομάδες, εκ των οποίων μόνο η ΠΑΣΥ του Βαγγέλη Μπούτα στα Τέμπη έχει σαφές κομματικό πρόσημο. Ομως, ακόμη κι εκεί συμμετέχουν πολλοί νεοδημοκράτες. Ο Βασίλης Γιαννάκος, μέλος της συντονιστικής επιτροπής στον κόμβο της Νίκαιας, αναγνωρίζει στον Μπούτα την πρωτοκαθεδρία, αν και όπως επισημαίνει: «Δεν συμφωνούμε σε όλα. Ομως τώρα είμαστε μαζί».

«Αν μη τι άλλο, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να ενώσει τον αγροτικό κόσμο εναντίον του», λέει αγροτοσυνδικαλιστής. Σήμερα το μεσημέρι στα Τέμπη θα οργανωθεί συνάντηση εκπροσώπων από όλα τα μπλόκα έτσι ώστε οι νέοι να γνωριστούν με τους παλιούς και να δημιουργηθεί ένας κοινός πυρήνας αιτημάτων.

Νέοι άνθρωποι

Ο «παλαιός» αγροτοσυνδικαλιστής Χρήστος Σιδηρόπουλος, μιλώντας στην «Κ», εξηγεί ότι στους δρόμους βρίσκονται πολλοί νέοι άνθρωποι, 25-30 χρόνων, οι οποίοι πίστεψαν ότι στην αγροτική παραγωγή μπορούσαν να βρουν μια διέξοδο. «Αυτούς τους ανθρώπους δεν τους ενδιαφέρει ποιο κόμμα κυβερνάει, είναι έτοιμοι να τα βάλουν με όλους. Τους ενδιαφέρει ότι έχουν μπει σε προγράμματα και δεν έχουν πάρει τα χρήματά τους, ενώ οι συνάδελφοί τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες πληρώνονται.   Τους ενδιαφέρει ότι εδώ και τρία χρόνια δεν έχουμε πάρει την επιστροφή του φόρου από το πετρέλαιο που μας οφείλεται με βάση τη νομοθεσία. Η εφορία, όμως, μου ζητάει να πληρώσω τον ΕΝΦΙΑ και δεν κάνει συμψηφισμό. Αυτή είναι επιθετική πολιτική, δεν είναι πολιτική διαλόγου όπως μας λένε».

«Να μπει τάξη»

Ο κ. Σιδηρόπουλος τονίζει ότι η κυβέρνηση σκοπίμως παρουσιάζει με συγκεκριμένο τρόπο στοιχεία, που τελικά δεν απεικονίζουν την πραγματικότητα. «Λένε ότι το 88% των αγροτών δηλώνει εισόδημα κάτω από 5.000. Αυτό δεν είναι αλήθεια, γιατί σε αυτούς βάζουν και τους άλλους επαγγελματίες που έχουν κάποιο εισόδημα από αγροτικές εργασίες, που φυσικά είναι μικρό. Οι μισοί Ελληνες είναι και αγρότες. Οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, όσοι δηλαδή έχουμε εισόδημα αποκλειστικά από αγροτικές δραστηριότητες, είμαστε 248.000 και 163.000 συνταξιούχοι. Ας κρατηθεί ο ΟΓΑ για εμάς τους αγρότες και ας φτιάξει άλλο ταμείο για να κάνει κοινωνική πολιτική η κυβέρνηση. Εμείς θέλουμε να μπει τάξη, αυτό είναι το σωστό, αλλά αυτοί διάλεξαν τον δρόμο της σύγκρουσης», καταλήγει.

Οι αγρότες εξηγούν ότι δεν θέλουν κρατική οικονομική στήριξη, ούτε διεκδικούν «όλα τα λεφτά» όπως παλαιότερα. Θέλουν όμως να μπορούν να μείνουν στην ύπαιθρο και να έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. «Τι νόημα έχει να επιβληθούν ασφαλιστικές εισφορές που κανείς δεν θα μπορεί να καταβάλλει», αναρωτιούνται.


Απαγόρευση της κυκλοφορίας στα Τέμπη
Ανακοίνωση σχετική με την απαγόρευση της κυκλοφορίας το Σάββατο από τις 12 μ στα Τέμπη, λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων, εξέδωσε η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Θεσσαλίας. Υπενθυμίζεται ότι αύριο οι αγρότες του μπλόκου των Τεμπών έχουν απευθύνει πρόσκληση προς εκπροσώπους όλων των μπλόκων προκειμένου να συντονίσουν τον αγώνα τους.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση από τις 12μ και για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα της ΠΑΘΕ από τον κόμβο Γυρτώνης μέχρι την διασταύρωση Στομίου.
Κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές ως ακολούθως:
· Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη:
Όλα τα οχήματα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία, θα εκτρέπονται:
Από τον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (χ/θ 312+000) προς την Π.Ε.Ο. Βόλου - Λάρισας και στη συνέχεια:
· είτε θα εισέρχονται στον ΠΑΘΕ από τον Κόμβο Πλατυκάμπου (χ/θ 351+000) και εν συνεχεία από τον Κόμβο Γυρτώνης [Χ/Θ 365+550 του Π.Α.Θ.Ε.] θα κατευθύνονται προς την Επαρχιακή Οδό Γυρτώνης – Αμπελώνα – Τυρνάβου – Ελασσόνας – Κοζάνης – Εγνατία Οδό και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Κόμβου Κλειδίου Ημαθίας (χ/θ 474+500).
· είτε μέσω της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης θα κατευθύνονται στην Ε.Ο. Λάρισας– Τρικάλων – Καλαμπάκας – Γρεβενών και θα εισέρχονται στην Εγνατία Οδό.
· Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα:
1. Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και όλα τα λεωφορεία θα εκτρέπονται από τον κόμβο Κλειδίου Ημαθίας (χ/θ 474+500) προς Βέροια (Εγνατία Οδό) – Κοζάνη και από εκεί:
α)είτε μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης θα κινούνται έως τον ανισόπεδο κόμβο Γυρτώνης, όπου θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και ακολούθως θα εξέρχονται του ΠΑΘΕ στον Κόμβο Πλατυκάμπου και θα κατευθύνονται στην παλαιά εθνική οδό Λάρισας – Βόλου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.
β)είτε μέσω Ε.Ο. Κοζάνης – Γρεβενών – Καλαμπάκας – Τρικάλων – Λάρισας και εν συνεχεία, θα κινούνται στην περιφερειακή οδό Λάρισας – Τρικάλων, στην Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης, την Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου προς κόμβο Βελεστίνου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.
2. Τα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα και τα φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους που θα προέρχονται από Θεσσαλονίκη και Πιερία, θα εκτρέπονται στη διασταύρωση Στομίου [χ/θ 393+300] και μέσω της Επαρχιακής Οδού Ομολίου – Στομίου – Βελίκας – Αγιοκάμπου – Αγιάς και της Ε.Ο. Αγιάς – Λάρισας θα οδηγούνται στην Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από Α/Κ Βελεστίνου.
3. Όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και τα λεωφορεία που θα προέρχονται από Κατερίνη – Πλαταμώνα, θα αναστρέφονται από τον Α/Κ Αιγάνης και εν συνεχεία, επίσης μέσω Κατερίνης, θα εκτρέπονται κατάλληλα.
Εξαιρούνται από τις παραπάνω ρυθμίσεις, προκειμένου να διευκολύνεται η κοινωνικοοικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής παραλιακού άξονα Αγιοκάμπου καθώς και των κατοίκων του Δήμου Τεμπών:
· Λεωφορεία του τοπικού ΚΤΕΛ, για μεταφορά κατοίκων μόνο της περιοχής, ήτοι για την εξυπηρέτηση της δημόσιας επιβατικής συγκοινωνίας των διαμενόντων στην περιοχή κατοίκων και
· Φορτηγά, για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο αναγκών τοπικού ως άνω χαρακτήρα (λ.χ. τροφοδοσία τοπικών επιχειρήσεων, τουριστικών καταλυμάτων κλπ, συλλογή γάλακτος με βυτιοφόρα γαλακτοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, εφοδιασμός κτηνοτροφικών μονάδων με ζωοτροφές κ.ά.).
Για κάθε πληροφορία σχετική με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και την κίνηση των οχημάτων, οι οδηγοί μπορούν να ενημερώνονται στα τηλέφωνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας: 2410 -683168, 2410-683169.
kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.