Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΤΕΑΣ - «ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ» (2015) του ΈρικΠόουπ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΤΕΑΣ
Αυτή τη βδομάδα δύο προβολές:
Παρασκευή 29/1 στις 9μμ
Σάββατο 30/1 στις 7μμ
«ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ» (2015) του ΈρικΠόουπ
 με την Ζιλιέτ Μπινός και τον Νικολάι Κόστερ-Βαλντάου
ΒΡΑΒΕΙΑ....

Διεθνές Φεστιβάλ Μόντρεαλ (Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής και Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής)
Διεθνές Φεστιβάλ του Σικάγο (Βραβείο Καλύτερης ταινίας)
Amanda Awards Νορβηγίας (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Μουσικής Επένδυσης)
Το trailer της ταινίας: https://www.youtube.com/watch?v=zsJDT08ph78
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η Ρεβέκκα είναι μια από τις διασημότερες φωτορεπόρτερ του κόσμου σε πολεμικά γεγονότα. Έχει αγγίξει τη κορυφή χάρη στην επιμονή της να τραβήξει το καλύτερο καρέ, κυριολεκτικά μέσα στην δίνη του πολέμου. Ρίσκο που κάποια στιγμή θα της κοστίσει ακριβά όμως, αφού χάρη στην επαγγελματική της δίψα, θα βρεθεί αυτόπτης μάρτυρας σε αποστολή αυτοκτονίας στο Αφγανιστάν και παραλίγο να πληρώσει με την ίδια της την ζωή.
Μετά από αυτό ο άντρας της, που ζει στην Ιρλανδία με τις δύο κόρες τους, της δίνει τελεσίγραφο: Θα διαλέξει ή τη δουλειά της ή την οικογένειά της. Η Ρεβέκκα θα διαλέξει την οικογένεια, αλλά δεν είναι εύκολο να αποδεχθεί μέσα της αυτή την επιλογή.
Ο Νορβηγός σκηνοθέτης Έρικ Πόουπ  προτού στραφεί στο σινεμά, τη δεκαετία του ’80, δούλευε ως φωτογράφος σε πολεμικές ανταποκρίσεις και το σενάριο της ταινίας βασίζεται σ’ αυτές τις εμπειρίες του.
Μεγάλο ατού της ταινίας, μαζί με το σενάριο, οι εξαίρετοι πρωταγωνιστές: Η Ζιλιέτ Μπινός είναι η μοναδική ηθοποιός που έχει βραβευτεί στα τρία μεγάλα διεθνή φεστιβάλ της Ευρώπης (Κάνες, Βενετία, Βερολίνο) κι έχει κερδίσει και το (αμερικάνικο) Όσκαρ. Θεωρείται η σπουδαιότερη, μετά τη Μέριλ Στριπ, σύγχρονη κινηματογραφική ερμηνεύτρια. Μαζί της στην ταινία ο Νικολάι Κόστερ-Βαλντάου που έπαιξε τον Τζέιμι Λάνιστερ στο «Game of Thrones».
Σπουδαία υποκριτική, πειστική αφήγηση, δυνατή φωτογραφία με πολύ καλές, έντονες σκηνές στη φλογισμένη Καμπούλ και στην εμφυλιοπολεμική Κένυα, αλλά και όμορφες, γαλήνιες σκηνές στην καταπράσινη Ιρλανδία που ζει η οικογένεια της Ζιλιέτ Μπινός.
Η μουσική που έχει συνθέσει ο Armand Amar ειδικά για την ταινία σκιαγραφεί με απόλυτα πετυχημένο τρόπο την ατμόσφαιρα της ταινίας.
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
«….Το αταλάντευτο πάθος της Ρεβέκκα για την αποτύπωση της βίας ως τρόπο προσωπικής αντίδρασης σε αυτήν συγκρούεται με την ειλικρινή αγάπη της για την οικογένεια. Αυτό που πραγματικά αξίζει στο συγκρατημένο δράμα είναι η λεπτή αναζήτηση της αλήθειας από τη Ζιλιέτ Μπινός σε έναν ρόλο που αναδεικνύει τη δεινότητά της στα πολύπλοκα συναισθηματικά διλήμματα,– η απελπισμένη «αστάθειά» της μέσα στο ίδιο της το σπιτικό, ενώ απειλείται ο γάμος της, αλλά την ίδια στιγμή κρατάει σφιχτά μια κάμερα και προσπαθεί να περισώσει αυτό που ξέρει να κάνει καλά- δείχνει πως είναι ασυναγώνιστη στην εσωτερική τρικυμία, ανεξάρτητα από την περίσταση και το θέμα. Ο Έρικ Ποπ, που έχει παρόμοια εμπειρία ως φωτογράφος σε ταραγμένες περιοχές του πλανήτη, στην τελευταία σκηνή καταθέτει την ευαισθησία του πάνω στην ηθική της φωτογραφίας και τη θέση του ουδέτερου καταγραφέα, χωρίς να χρειάζεται να πει πολλά λόγια». Θοδωρής Κουτσoγιαννόπουλος, lifo.gr

«Είναι αλήθεια πως η Ζιλιέτ Μπινός για άλλη μια φορά μας αφήνει άφωνους με τις υποκριτικές της ικανότητες. Σηκώνει το βάρος του ρόλου με απόλυτη μαεστρία. Παράλληλα η φωτογραφία της ταινίας είναι μια σύνθεση των αντιθέτων:  Από την μία, ο ρεαλισμός της καθημερινότητας, με κίνηση και φωτισμό γήινο, τρυφερό καθώς και ευρυγώνια πλάνα και από την άλλη με γρήγορες, ασταθείς κινήσεις, ζουμ και φλουταρίσματα, προσπαθεί να δώσει εικονικά την δυναμική ένταση του φωτορεπορτάζ και της ψυχικής κατάστασης της ηρωίδας. Και το πετυχαίνει.» exostispress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.