Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΛΑ..... ΦΕΓΓΑΡΙΑ ΤΟΥ!(ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

.....Κι εγώ θα κόψω το φεγγάρι/θα σ’ το καρφώσω στα μαλλιά/και σαν πλαγιάσουμε θα έχω/τον ουρανό στην αγκαλιά.......

Δημοσιογράφος, στιχουργός,ποιητής. Γεννήθηκε  σαν  σήμερα στις  14  Νοεμβρίου  του  1935  στην πλατεία Βικτωρίας, ζει στην περιοχή της Ακρόπολης.Στο  σημερινό  μικρό  μας  αφιέρωμα στόν Ποιητή ,στόν  Στιχουργό,στόν  άνθρωπο,στόν  "Πρόεδρο"  όπως  τον  λένε  οι  φίλοι  του,
θα  σας  παρουσιάσουμε  οπτικοποιημένα  μέσα  απο  βίντεο επτά(7)τραγούδια  του  που τραγουδούν
 την  άλλη  ,την  ποιητική και  ερωτική  πλευρά  του  φεγγαριού.





.....Ο Λευτέρης  Παπαδόπουλος εκτός  απο  τραγούδια  και  ποιήματα , έχει  γράψει
 και θεατρικα  έργα.Έχει  παρουσιάσει  και  γράψει  πάρα  πολλές  τηλεοπτικές  εκπομπές.....




.....Έχουν  μελοποιήσει  εκατοντάδες  τραγούδια του  συνθέτες  όπως  οι*Λοίζος,Θεοδωράκης,  Χατζηνάσιος,Κατσαρός,Μούτσης,Μαρκόπουλος,Λεοντής,Πλέσσας,Ζαμπέτας,Ξαρχάκος,  Νικολόπουλος,Καλδάρας  και  πάρα  πολλοί  άλλοι........



ΑΛΕΞΙΟΥ - ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ-  ΜΑΛΑΜΑΣ

.....Επίσης  έχουν  γραφτεί  πολλά  βιβλία  για  εκείνον(βιογραφικά,  για  τα ανέκδοτα  ποιήματα-τραγούδια  του,για  το  έργο  του  κ.λ.π).......





.......Τα  τραγούδια  του έχουν  τραγουδήσει  όλοι    οι  Ελληνες  τραγουδιστές  παλιότεροι  και  νεώτεροι.
Έχει  μεταφράσει  ποίηση  των*Φρεδερίκο Γκαρθία  Λόρκα,Πάμπλο Νερούδα  και  Ναζίμ  Χικμέτ........



.......Ο δίσκος  του "Ο Δρόμος" που  έκανε  με  τον  Μίμη  Πλέσσα ,με αντίτυπα πάνω  απο
1.000.000,κατέχει  το  Ελληνικό  ρεκόρ  πωλήσεων!
....






........Λέει  για  το"Δρόμο"  σε κάποια  συνεντευξή  του  *
  Όταν έκανα τον «Δρόμο», επέβαλα να μπαίνει το όνομα του στιχουργού μαζί με του συνθέτη μπροστά. Η μαγκιά μου ήταν ότι έβαλα τη γειτονιά μέσα στο το τραγούδι. Η «Οδός Αριστοτέλους» είναι εκεί που έμενα, το «Άγαλμα» ήταν στην πλατεία Βικτωρίας, «Κύλαγε το τσέρκι στην οδό Φυλής» ή το «Σπίτι παλιό, ήσουν εδώ», Φυλής και Δεριγνύ. Ονομάτισα τους δρόμους. Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, όταν άκουσε την «Άπονη Ζωή», δήλωσε πως "αυτός είναι ο καλύτερος απ' όλους μας και θα μας στείλει όλους στη σύνταξη "......






Ε .ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ - Λ.  ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ



.....Σημείωση
*Η  Ευτυχία  Παπαγιαννοπούλου θεωρείται  σαν  μία απο τίς  σημαντικότερες αν  όχι

  η  σημαντικότερη  στιχουργός  του  Ελληνικού  Λαικού  τραγουδιού .





Κ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ-ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ  -ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ -  Λ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ


.....Σε  άλλη  συνέντευξη  του  στο  περιοδικό  πόλης LIFO  για  τα  γυμνασιακά  του  χρόνια  στην  βίλα  "Αμαλία"  ,  για  τούς  καθηγητές  του  και  για  το... "ο  γιός  της  καθαρίστριας"  *  «Πήγα γυμνάσιο σε  αυτό το κτίριο που αργότερα ονομάστηκε βίλα «Αμαλία». Η μάνα μου εργαζόταν εκεί καθαρίστρια. Οι καθηγητές, κατά κανόνα, ήταν αγράμματοι άνθρωποι, με κακό παιδαγωγικό επίπεδο. Με αποκαλούσαν, θυμάμαι, «ο γιος της καθαρίστριας». Δεν το λένε αυτό σ' ένα παιδάκι, θα πληγωθεί. Ήμουν πολύ καλός μαθητής. Όχι γιατί είχα καμιά ιδιαίτερη έφεση – διάβαζα από άμυνα...








......Και  αλλού    για   τα  σημερινά τραγούδια* 
"'Πιστεύω, ότι το "νεοπόπ" τραγούδι, ήκμασε στη χώρα μας την εποχή του λάιφ στάιλ και του γκλάμουρ. Άλλωστε, αυτό είναι και το περιεχόμενό του. Μιλάει μονίμως για έρωτες, χωρισμούς, ραντεβού, ταξίδια σε ονειρεμένους τόπους, πείσματα και ερωτικές συγκρούσεις. Πρόκειται για μια ηχητική σαπουνόπερα, ένα ηχητικό σήριαλ, όπως η «Τόλμη και Γοητεία». Αντίθετα, το έργο του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μαρκόπουλου, του Τσιτσάνη κλπ., συνδέεται με τα πάθη του λαού, αλλά και τον πραγματικό έρωτα, που δεν απασχολεί μόνο τις νεαρές ηλικίες και, μάλιστα, τις ηλικίες εκείνες, που δεν έχουν αντιμετωπίσει ακόμη τα σκληρά προβλήματα που θέτει καθημερινά η ζωή......




 Και  συνεχίζει......Η Ελλάδα, περνάει τη δυσκολότερη περίοδο των τελευταίων 50 χρόνων. Επιστρέφει στην «Ανάγκη» και ανακαλύπτει και πάλι τον εαυτό της, που τον είχε χάσει, τα χρόνια της ευμάρειας και της αστακομακαρονάδας. Αυτή η ανακάλυψη, εκ νέου, του εαυτού της, θα ξαναφέρει τον κόσμο κοντά στις αιώνιες αξίες – αγάπη, φιλότιμο, φιλία, μπέσα – και θα δώσει καινούργια ώθηση στο λαϊκό τραγούδι. Η περίπτωση του «Άξιον Εστί», το υπογραμμίζει"".







ΣΤΙΧΟΙ  ΚΑΙ  ΦΡΑΣΕΙΣ  ΤΟΥ  ΠΟΥ..."ΕΓΡΑΨΑΝ" * Τί  να   επιλέξουμε  εμείς  αφού  εκείνος  τα  είπε  όλα ,μα  όλα  με  τα  τραγούδια του!




Τραγούδι-ποιήμα   του  που   θα  μείνει  και θα τραγουδιέται  γιά πάντα *Το
" Σαββατόβραδο  στην  Καισαριανή(1970)"

Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει
σαν αμάξι γέρικο στην ανηφοριά
κάθε απομεσήμερο στο παλιό μας στέκι
πίσω απ’ το μαγέρικο του Ντελη βοριά

Κι όλα μοιάζαν ουρανός και ψωμί σπιτίσιο
κι όλα μοιάζαν ουρανός και γλυκό γλυκό ψωμί

Γνώριζες τα βήματα ξέκρινα τους ήχους
και φωτιές ανάβαμε με σβηστή φωνή
τις βραδιές συνθήματα γράφαμε στους τοίχους
πέφταμε φωνάζοντας κάτω οι Γερμανοί

Κι όλα μοιάζαν ουρανός και ψωμί σπιτίσιο
κι όλα μοιάζαν ουρανός και πικρό πικρό ψωμί

Τάχα τι να ζήλεψαν στα χλωμά σου μάτια
που γιομαν τ’ απόβραδο γλύκα πρωινή
ήρθαν και βασίλεψαν τα βαθιά σου μάτια
κάποιο Σαββατόβραδο στην Καισαριανή

Κι όλα γίναν κεραυνός πελαγίσια αρμύρα
κι όλα γίναν κεραυνός και πικρό πικρό ψωμί





"Γ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.