Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 18 Απριλίου σήμερα......

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018

Μία χαμένη ευκαιρία!


Σχεδόν 38 χρόνια έχουν περάσει από την έναρξη  του εργοστασίου της Nissan  στο Βόλο  το 1980. Λειτούργησε 15 χρόνια,.....
κατασκεύασε περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα με τα σήματα Datsun - Nissan και δημιούργησε προϋποθέσεις για μια σημαντική επένδυση εκ μέρους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Για την ανέγερση της μονάδας συναρμολόγησης επιλέχθηκε μεταξύ άλλων πόλεων ο Βόλος, ο οποίος πρόσφερε μία σειρά από πλεονεκτήματα καθώς είχε το λιμάνι, γεγονός που επέτρεπε την εισαγωγή εξαρτημάτων από την Ιαπωνία. Παράλληλα συγκοινωνούσε με την εθνική οδό και το σιδηρόδρομο, σε ίση απόσταση από σημαντικά εμπορικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Η νέα μονάδα κατασκεύαζε τα καθίσματα καθώς και τα μεταλλικά μέρη της κιβωτάμαξας των ελαφρών φορτηγών. Ακολούθως το 1983 οι επιχειρηματίες εξαγόρασαν την Kίihler, μια μικρή μονάδα στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου, που κατασκεύαζε ψυγεία. Σε περίοδο αιχμής τα τρία εργοστάσια στον Βόλο απασχολούσαν 660 άτομα. Τα επόμενα χρόνια η παραγωγή κυμαινόταν μεταξύ 10.000 και 11.000 μονάδες ετησίως, με εξαίρεση τα έτη 1986 και 1987, οπότε η παραγωγή ξεπέρασε τις 13.000 μονάδες, καθώς και τα έτη 1990 έως 1992 κατά τα οποία η παραγωγή ξεπέρασε τις 15.000 μονάδες.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990 η παραγωγή  κάλυπτε σχεδόν τις μισές ανάγκες της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η συναρμολόγηση ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 1980 με το ελαφρύ φορτηγό Datsun Pick Up 1600, χωρητικότητας ενός τόνου, ενώ σύντομα ακολούθησε το επιβατηγό Datsun Cherry σε δύο εκδοχές: η μία με μηχανή 1.000 κ.εκ. και η άλλη με μηχανή 1.200 κ.εκ. Το πρώτο έτος λειτουργίας (1980) συναρμολογήθηκαν 4.685 αυτοκίνητα, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε ελαφρά φορτηγά,και ο στόχος ήταν με τις 45 διαφορετικές εκδοχές Pick up -King Cab να καλύψουν τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς στην οποία είχαν σχεδιάσει να εισέλθουν οι ιαπωνικές εταιρείες.
Τελικά δεν υπήρξε αίσιο τέλος, καθώς οι πολλές απαιτήσεις από την ελληνική πολιτεία κρίθηκαν τότε από τους Ιάπωνες επενδυτές υπερβολικές.Το 1995 κατέβαζε ρολά και μαζί της πέθαινε η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία ενώ 660  εργαζόμενοι έβγαιναν στον δρόμο. 
Ν.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου