Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Τρίτη 16 Απριλίου 2024 σήμερα...Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 92 ετών η Αικατερίνη Νικ. Φούρλα, εχθές το βράδυ......

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΕ ......Παραδοσιακό Ηπείρου - ΤΡΥΓΟΝΑ - Κρίστη Στασινοπούλου


Γιώργος Βιδάκης

O Γκαίτε είχε πει για το δημοτικό τραγούδι ότι το βρίσκει «τόσο λαϊκό, αλλά και τόσο δραματικό, τόσο επικό και τόσο λυρικό, που αντίστοιχό του δεν υπάρχει στον κόσμο». .....
Μάλιστα το 1815 μάζεψε στο σπίτι του ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων της εποχής για να τους μιλήσει για το δημοτικό τραγούδι και τους είπε : «Οι εικόνες αυτού του τραγουδιού, του ελληνικού δημοτικού, είναι εκπληκτικές. Φανταστείτε να βάζει δυο βουνά να μαλώνουν μεταξύ τους! Φανταστείτε έναν αετό να μιλάει με το κομμένο κεφάλι του κλέφτη! Φανταστείτε ένας κλέφτης να λέει να του κόψουν το κεφάλι, για να μην το πάρουν οι Τούρκοι, αλλά και να μην το πουν στην αρραβωνιαστικιά του! Αλλά σας αφήνω τελευταίο και ένα άλλο τραγούδι, το οποίο είναι το κορυφαίο», τους είπε και τους διάβασε το μοιρολόι «Ο Χάρος με τους αποθαμένους»!

Στίχοι-Μουσική: Παραδοσιακοί
Ερμηνεία : Κρίστη Στασινοπούλου
Εκεί ψηλά που περπατείς, τρυγόνα, τρυγόνα,
και χαμηλά λογιάζεις, τρυγόνα μου γραμμένη
τον αγαπητικό μου, το άντρα το δικο μου;
Mην είδες τον ασίκη μου, τρυγόνα, τρυγόνα,
-Εψές προψές τον είδαμε τρυγόνα, τρυγόνα,
μαύρα πουλιά τον τρώγανε, τρυγόνα, τρυγόνα
στον κάμπο ξαπλωμένο, τρυγόνα μου γραμμένη
κι άσπρα τον τριγυρνούσαν, τρυγόνα μου γραμμένη.
Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.
Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου