Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2017

ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΧΙΛΙΕΣ ΕΥΧΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ με 5 τραγούδια σε όλους τους Έλληνες και τα Ελληνάκια που αναγκάστηκαν να ξενιτευτούν.



Από  αυτόν εδώ  τον  Παρνασσιώτικο  ιστότοπο, τον "Πολυδροσοπαρνασσό",  εύχομαστε  ολόψυχα  Χρόνια  πολλά και καλά με  2018 ευχές για  καινούργιο χρόνο και  καλή αντάμωση σε  όλους τους Ελληνες και τα Ελληνόπουλα  που  αναγκάστηκαν  να  ξενιτευτούν  και  να  ζήσουν  μακριά  από  την  Πατρίδα  αλλά  και  από  συγγενείς  και  φίλους ......
"ΣΑΝ ΠΑΣ ΣΤΑ ΞΕΝΑ"..Παραδοσιακό τραγούδι με τον σπουδαίο Θρακιώτη καλλιτέχνη και δημιουργό Χρόνη Αηδονίδη. Συμμετέχει με την αγγελική φωνή της, η Νεκταρία Καραντζή




Σαν πας στα ξένα μάτια μου, μην κάνεις ένα χρόνο,
γιατί δεν τονε νταγιαντώ, της ξενιτιάς τον πόνο




Σαν πας στα ξένα, πάρε και μένα,
πάρε και μένα για συντροφιά

Μέρα δεν κάνω δίχως σου και χρόνο πώς να κάμω
Χωρίς εσένα αγάπη μου, γρήγορα θα πεθάνω

Μακριά σαν θα 'σαι να με θυμάσαι,
να με θυμάσαι παντοτινά.
Σαν πας στα ξένα, πάρε και μένα,
πάρε και μένα για συντροφιά


Απόσπασμα από το παραδοσιακό τραγούδι της Ηπείρου "Ξενιτεμένο μου πουλί", που ερμηνεύει η ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΡΑΝΤΖΗ.


Ξενιτεμένο πουλί
και παραπονεμένο
μωρέ ξένε μου
και παραπονεμένο.


Η ξενιτιά σε χαίρεται
κι εγώ έχω τον καημό σου
μωρέ ξένε μου
κι εγώ έχω τον καημό σου.

Τι να σου στείλω ξένε μου
ν’ αυτού στα ξένα πού ‘σαι
μωρέ ξένε μου
ν’ αυτού στα ξένα πού ‘σαι.

Να στείλω μήλο σέπεται
κυδώνι μαραγκιάζει
μωρέ ξένε μου
κυδώνι μαραγκιάζει.

Να στείλω και το δάκρυ μου
σ’ ένα χρυσό μαντήλι
μωρέ ξένε μου
σ’ ένα χρυσό μαντήλι.

Το δάκρυ μου ‘ναι καυτερό
και καίει το μαντήλι
μωρέ ξένε μου
και καίει το μαντήλι.
 



ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΚΑΡΟΥΝΗΣ ."Το Αποχαιρέτισμα" Το Τραγούδι έγινε για τις ανάγκες της παράστασης με τίτλο '' Φιλιώ Χαϊδεμένου ".  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ.....http://polydrososparnassou.blogspot.gr/2016/12/1922-108.html#more


Κι αν την καρδιά σου φύτεψα
στο χώμα μέσα ανθίζει
μα η δική μου μάτια μου
μια πέτρα που ραγίζει.



Νερό σου φέρνω αθάνατο,
το δάκρυ μου, να πίνεις.
Σ’ αυτήν τη γη που μ’ έφερες,
μονάχο τι μ’ αφήνεις.

Πες μου που βρήκες τα φτερά
μακριά μου να πετάξεις;
Που ν’ ανταμώσω τη χαρά
να μην αναστενάξεις. . . .

Μεγάλωσα καρδούλα μου
μα έμεινα παιδάκι
κι όταν φυσάει άνεμος
τσακίζω σαν κλαράκι.



ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ-ΜΠΕΛΟΥ(Σε μια σπάνια  ηχογράφηση)  ΚΑΙ Ο ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΤΟΣ  (Όλα σε ένα  βίντεο) . "Το παράπονο του ξενιτεμένου (Σαν απόκληρος  γυρίζω)"


Σαν απόκληρος γυρίζω
στην κακούργα ξενιτιά
Περιπλανώμενος δυστυχισμένος
Μακριά απ’ της μάνας μου την αγκαλιά


Κλαίνε τα πουλιά για αέρα
Και τα δέντρα για νερό
Κλαίω μανούλα μου κι εγώ για σένα
Που έχω χρόνια για να σε ειδώ
                         
          
 Πάρε χάρε την ψυχή μου
Ησυχία για να βρω
Αφού το θέλησε η μαύρη μοίρα
Μες τη ζωή μου να μη χαρώ


ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ- ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ.  Το τραγούδι της ξενιτειάς ( φεγγάρι μάγια  μού 'κανες).


Φεγγάρι μάγια μου ‘κανες
και περπατώ στα ξένα
είναι το σπίτι ορφανό
αβάσταχτο το δειλινό
και τα βουνά κλαμένα
Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί
να πάει στη μάνα υπομονή




Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί
ένα χελιδονάκι,
να πάει να χτίσει τη φωλιά
στου κήπου την κορομηλιά
δίπλα στο μπαλκονάκι,
στείλε ουρανέ μου ένα πουλί
να πάει στη μάνα υπομονή

Να πάει στη μάνα υπομονή
δεμένη στο μαντίλι
προικιά στην αδερφούλα μου
και στη γειτονοπούλα μου
γλυκό φιλί στα χείλη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου