Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Παρασκευή 11 Αυγούστου 2017

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!! Παραδοσιακό - ΓΙΑ ΙΔΕΣΤΕ ΤΟΝ ΑΜΑΡΑΝΤΟ - Στέλλα Γαδέδη


George Vidakis

Όταν η Φύση δίνει τη μάχη της
σε διαρκή εναγώνιο ιστορικό Ενεστώτα
και οι άνθρωποι υπερασπίζονται
τον αγώνα της και την ομορφιά της,
τότε υπάρχει ελπίδα.......


Η παραδοσιακή μουσική δεν είναι τα τραγούδια μόνα τους, αλλά η σχέση των
ανθρώπων με αυτά. Σχέσεις ζυμωμένες μέσα από τον κύκλο της ζωής!..


Στίχοι - Μουσική: Παραδοσιακοί
Ερμηνεία: Στέλλα Γαδέδη

Από το CD "Το Βιβλίο της Μνήμης" 2001

"....Τα συγκεκριμένα τραγούδια τα διασκεύασα για το “Βιβλίο της Μνήμης” γιατί είχαν άμεση σχέση με τη ζωή μου και την παιδική μου ηλικία. Αλλιώς νομίζω ότι δεν θα το έκανα. 
Ο “Αμάραντος” σκιαγραφεί τη ρουμελιώτικη ψυχή και εγώ σα γνήσια Ρουμελιώτισσα ήθελα να θυμίσω στον εαυτό μου, κάποια στιγμή της ζωής μου που είχα λυγίσει, ότι μπορώ ν’ αντέχω σαν τον αμάραντο....

.... Η μουσική μας παράδοση είναι μεγάλος πλούτος και είναι καλό να μην την αγνοούμε ούτε να την αφήνουμε να μαραζώνει. Σύγχρονες προσεγγίσεις εφόσον γίνονται με γνώση και ταλέντο μπορεί να έχουν πολύ ενδιαφέρον. 
Επίσης όταν λειτουργεί η παράδοση υπόγεια στο έργο ενός δημιουργού και αφαιρετικά είναι σπουδαίο. Δεν συμβαίνει όμως αυτό με την πλειοψηφία των σύγχρονων τραγουδιών με παραδοσιακό ύφος που εμφανίζονται ως πρωτότυπες δημιουργίες ενώ είναι κλεμμένες παραδοσιακές μελωδίες με νέο “σύγχρονο” στίχο. Αυτό δεν είναι δημιουργία κατά τη γνώμη μου...."

Στέλλα Γαδέδη


Αχ, για ιδέ καλέ για ιδέ
για ιδέστε τον αμάραντο!
Για ιδέστε τον αμάραντο
σε τι βουνό φυτρώνει καλέ!

Αχ φυτρώ καλέ φυτρώ
φυτρώνει μες στα δύσβατα.
Φυτρώνει μες στα δύσβατα,
στις πέτρες στα λιθάρια καλέ.

Αχ, ποτέ καλέ ποτέ.
Ποτέ του δε ποτίζεται!
Ποτέ του δε ποτίζεται
και δε κορφολογιέται καλέ.)

Αχ, τον τρών’καλέ τον τρών’,
τον τρών’τα λάφια και ψοφούν.
Τον τρών’τα λάφια και ψοφούν,
τ’αγρίμια κι ημερεύουν καλέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου