Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Σάββατο 3 Ιουνίου 2017

Κάθε σχολείο και εισαγγελέας;..

"Αλλά η δικαιοσύνη δείχνει να εθελοτυφλεί μπροστά στο γεγονός ότι πια γίνονται καταλήψεις, προκειμένου να χορηγείται ενδοσχολικά τουλάχιστον ένα πλήρες γεύμα κάθε μέρα".
Ηταν σωστή η απόφαση του δικαστηρίου ανηλίκων στο Ρέθυμνο να καταδικάσει έφηβους μαθητές στην αναμορφωτική ποινή της κοινωνικής εργασίας, για κατάληψη του σχολείου τους;  Δεν είναι η...
πρώτη φορά που δικάζονται μαθητές. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, στο εδώλιο των δικαστηρίων ανηλίκων έχουν βρεθεί εκατοντάδες μαθητές από την Ορεστιάδα και τον Βόλο έως την Αθήνα και την Κρήτη.
Τα δικαστήρια, όπως του Ρεθύμνου, υιοθετούν το κατηγορητήριο για την κατάληψη και τη διατάραξη της οικιακής ειρήνης, σύμφωνα με τον ποινικό κώδικα. Δεν σταθμίζουν, όμως, όπως καταγράφεται στα κατά καιρούς αιτήματα των μαθητών, αν το κάθε σχολείο έχει καθηγητές και βιβλία , ούτε αν οι αίθουσες είναι κατάλληλες ή επαρκείς, αν θερμαίνονται τους χειμερινούς μήνες, μήτε αν οι μαθητές έχουν δημόσιο, μεταφορικό μέσο για να πάνε έγκαιρα στο μάθημά τους. Σύμφωνα με ορισμένους δικαστές, μόνο όταν ξεκινά κατάληψη το σχολείο παύει να λειτουργεί κανονικά.

Η εκτεταμένη φτώχεια είναι απτή κοινωνική πραγματικότητα για πάνω από μισό εκατομμύριο παιδιά και έφηβους στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη Unicef. 
Αλλά η δικαιοσύνη δείχνει να εθελοτυφλεί μπροστά στο γεγονός ότι πια γίνονται καταλήψεις, προκειμένου να χορηγείται ενδοσχολικά τουλάχιστον ένα πλήρες γεύμα κάθε μέρα.

Το άλλο θέμα που θα έπρεπε να ληφθεί υπόψιν είναι ότι για τους μαθητές, τους γονείς τους και τους περισσότερους εκπαιδευτικούς η κατάληψη δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα αλλά σχεδόν εθιμική λειτουργία που επαναλαμβάνεται κάθε ακαδημαική χρονιά.. Ετσι είναι πιθανόν κάποιες καταλήψεις να μην γίνονται επειδή υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα και ανάλογο αίτημα. Αλλά και σε αυτές τις περιπτώσεις , τι εμποδίζει τοιυς εκπαιδευτικούς να διευθετήσουν την υπόθεση της κατάληψης μέσα στο σχολείο;

Ενας καλός δικαστικός λειτουργός λοιπόν θα έπρεπε να καλέσει το διευθυντή και τους καθηγητές. Και να τους πει ότι αν δεν είναι σε θέση να συζητήσουν και να λύσουν το πρόβλημα με τους μαθητές, αν δεν μπορούν να τους εμπνεύσουν εμπιστοσύνη και να τους κάνουν να αγαπήσουν το σχολείο και τα μαθήματα τους, έχουν παταγωδώς αποτύχει. Και το κενό τους αυτό δεν μπορεί να διορθώσει κανένας εισαγγελέας...

tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου