Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

Το συγκλονιστικό μήνυμα της Αλεξάνδρας Πασχαλίδου κατά του ρατσισμού: Με απειλούσαν με ομαδικό βιασμό

Ένα συγκλονιστικό μήνυμα κατά του ρατσισμού, του σεξισμού και της ξενοφοβίας ανέβασε η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου στο Facebook.....

Σε ένα βίντεο που ανέβασε στον προσωπικό της λογαριασμό στις 9 Μαρτίου στέλνει ένα μήνυμα κατά του ρατσισμού της ξενοφοβίας, χρησιμοποιώντας τα προσωπικά της βιώματα. Όσα έζησε η ίδια και η οικογένειά της ως μετανάστες στη Σουηδία. Όσα έζησε η ίδια όταν κάποιοι απειλούσαν με ομαδικό βιασμό και την καλούσαν να αυτοκτονήσει.
Λέει στο μήνυμά της η Ελληνίδα δημοσιογράφος: «"Γουρούνι με μαύρα μαλλιά, αν δεν φύγεις από τη χώρα σε 24 ώρες θα σκοτώσουμε εσένα και την οικογένειά σου". Όταν αυτό το ανώνυμο γράμμα έφτασε μέσω ταχυδρομείου στο σπίτι μου, ήμουν ένα τυχαίο 9χρονο. Ήρθα στη Σουηδία σε ηλικία έξι ετών.
Ο πατέρας μου ήταν Έλληνας μετανάστης, καθαριστής. Μέναμε σε ένα προάστιο όπου κυρίως ζούσαν πρόσφυγες και μετανάστες. Σε μια οικογένεια χωρίς βιβλία ή εφημερίδες. Η μητέρα μου πήρε το γράμμα και πήγε στην αστυνομία. Όταν επέστρεψε, είπε: "Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα επειδή η απειλή είναι ανώνυμη".
Είμαι ευγνώμων και προνομιούχος που δουλεύω ως δημοσιογράφος στη Σουηδία. Από την πρώτη μου μέρα στη δουλειά, 20 χρόνια πριν, με έχουν αποκαλέσει "πόρνη", "τσούλα", "καταραμένη" ξένη, αηδιαστική μετανάστρια, εβραία, γύφτισσα, μουσουλμάνα πόρνη.
Μου λένε ότι θα μου κόψουν τη γλώσσα, θα μου κόψουν τα δάχτυλα, θα μου σπάσουν τα γόνατα. Ότι πρέπει να αυτοκτονήσω ή θα με σκοτώσουν αυτοί. Ότι πρέπει να γυρίσω στη χώρα μου αλλιώς θα με στείλουν αυτοί.
Με απειλούσαν με ομαδικό βιασμό και σεξουαλικά βασανιστήρια. Υπάρχουν στιγμές που ξυπνάω το πρωί με λεκτική βία και κοιμάμαι με σεξιστικά, ρατσιστικά, εξοργιστικά σχόλια να αντηχούν στο κεφάλι μου. Όταν πήγα στην αστυνομία μου είπαν: "Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, η απειλή είναι ανώνυμη".
Δυστυχώς δεν είμαι η μόνη. Είμαι μια από εκατομμύρια. Άνθρωποι που φοβούνται για τη ζωή τους, νιώθουν απροστάτευτοι και έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στη δικαιοσύνη. Στις μέρες μας, εκτός από τους ανώνυμους στο διαδίκτυο, καθιερωμένοι πολιτικοί και ΜΜΕ, ομαλοποιούν και ενσωματώνουν τον σεξισμό και τον ρατσισμό.
Οι λέξεις είναι όπλα. Αν συνεχίσετε να βομβαρδίζετε τους ανθρώπους με προειδοποιήσεις για τους "παράνομους" που "εισβάλουν", "γεμίζουν", "ξεχύνονται", "απειλούν" τη χώρα, τον πολιτισμό σας, αν συνεχίσετε να αποκτηνώνετε ανθρώπινα όντα, αν συνεχίσετε να πολώνετε, να κινδυνολογείτε, να δημιουργείτε αποδιοπομπαίους τράγους, να δαιμονοποιείτε ανθρώπους συνεχώς, τότε, κάποια στιγμή κάποιος θα "εκραγεί". Οι λέξεις θα γίνουν πράξη.
Η δημοκρατία είναι μια λέξη. Απαιτεί καθημερινή δράση από όλους μας. Το μίσος δεν είναι ελευθερία έκφρασης. Είναι έγκλημα. Αν η ελευθερία του λόγου είναι το οξυγόνο της δημοκρατίας, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι κάθε πολίτης μπορεί να αναπνεύσει. Οπότε, ας αγωνιστούμε. Ας παλέψουμε για πλουραλισμό, για ενότητα στην πολυμορφία. Ας αγωνιστούμε για τη δημοκρατία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου