Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ. Ο Σουβαλιώτης λαικός μας ποιητής Παναγιώτης Θάνος (Βρανάς) εκφράζει το παράπονό του αλλά και τις ευχαριστίες του στο φίλο του Δήμο Α. Λαγό και "μαλώνει" την κυρά Βάσω γιατί τον στεναχώρησε.


Ανεξάντλητος  ο  μπάρμπα  Παναγιώτης ! Για όλα  και για όλους  έχει  γράψει. Εμείς τα  καταγράφουμε και  θα  σας  τα  παρουσιάζουμε  έτσι  ώστε να  περνάνε και να  μένουν στο "σκληρό δίσκο"  της Λαογραφικής μνήμης   Πολυδρόσου . Ευχαριστούμε  την  οικογένεια του Δήμου Λαγού για  το  φωτογραφικό  υλικό.  

Τον ξέχασες βρε Δήμο μου τον φίλο σου τον Τάκη....
σαν έπιασες τις ποταμιές κάτω στον Πλατανάκι
ακούς τ΄αηδόνια στις ιτιές γλυκά να τραγουδάνε
και να σε  νανουρίζουνε να σε  γλυκοξυπνάνε.

Εμένα με παράτησες  στ΄αλώνια με το Σάλτα
να μου ζαλίζει το μυαλό με τα ίδια και τα ίδια
και  να  μου  λέει  συνέχεια,
τα κεραμίδια μούσπασε  ο Δήμος  με τα γίδια.

Μ΄εσένα Δήμο λέγαμε και κανα καλαμπούρι
εγώ τον εβαρέθηκα το Σάλτα  το μουρμούρη.
Πότε θα ΄ρθεί φθινόπωρος να  ξανανταμωθούμε
να λέμε τα αστεία μας Δήμο  και να γελούμε.

Αλλά  ο Σάλτας  όταν σε δεί και ξαναρθείς στ΄αλώνια
θα  του  κοπούν τα  ύπατα  θα  του κοπούν τα πόδια.

Να  ζήσεις  μωρέ Δήμο  μου με την καλή καρδιά σου
να  χαίρεσαι παιδάκια σου κι όλη τη  φαμελιά σου.
Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές υπάρχουν και οι φίλοι
για να  σου φέρνουν στο μαντρί μονάχοι το τριφύλλι.

Δεν βρίσκω λόγια να σου πώ και να σ΄ευχαριστήσω
Δήμο  την  καλωσύνη σου έτσι δεν θα αφήσω.
Τέτοια παιδιά δεν βρίσκονται και  τέτοια παληκάρια
τριφύλλι να σου δίνουνε, ας  έχουν και μανάρια.



Δεν τα μαλώνουν τα παιδιά Βασίλω πούναι φίλοι
όταν περνούν στη στάνη τους να πάνε στο τριφύλλι.
Όση ζημιά και αν κάνουνε τ΄αφήνουν  να περνάνε
γιατί πολύ με σέβονται , πολύ με αγαπάνε.

Τον είδα  όταν  έφευγε να πάει στον Πλατανάκι
τον ρώτησα βρε Δήμο  μου,  κρατάς  το  κεφαλάκι?
Μου είπε  πως με μάλωσε χθές η κυρά Βασίλω
μούκανε  την  καρδούλα μου σαν μαραμένο φίλο.

 
"Γ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου