Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου.....

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

ΜΑΡΤΙΟΣ. ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ. Δείτε οπτικοποιημένα { με εικόνες και βίντεο} τα σημαντικότερα γεγονότα που συνέβησαν Μάρτη μήνα.


    * 25/3/1821. Επίσημη ημέρα  έναρξης  του  Εθνικοαπελευθερωτικού  Αγώνα  του  1821.

"Γ"
Μετά  τό  πρωτομηνιάτικο  αφιέρωμά  μας  στον  Μάρτη  και  τις ευχές  μας  για  καλό  μήνα σήμερα  2η  ημέρα , όπως και κάθε  μήνα ,  θα  σας  παρουσιάσουμε οπτικοποιημένα  τα  σημαντικότερα γεγονότα  που  συνέβησαν  Μάρτη  μήνα. Ως  εικόνα  τίτλου   επιλέγουμε  κάθε  φορά  μία  από  το  σημαντικότερο  γεγονός  του  μήνα.


* 3/3/1851 .Γεννήθηκε  ο  Αλέξανδρος  Παπαδιαμάντης............





* 6/3/1910.Με  προτροπή  των  μεγαλοτσιφλικάδων ,ο  στρατός  ανοίγει  πύρ  και  σκοτώνει  στο  Κιλελέρ  2  αγρότες, έπειτα  από  επεισόδια  με  τους  σιδηροδρομικούς. Άλλοι  δύο νεκροί στο  χωριό  Τσουλάρ  μετατρέπουν  το  συλλαλητήριο  που  οργανώθηκε  στη  Λάρισα  την  ίδια  μέρα  σε  φονική  μάχη.


Η ΕΡΤ ΑΦΙΕΡΩΝΕΙ ΚΑΙ  ΟΙ ,  ΘΩΜΑΣ  ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΣ  ΚΑΙ   ΔΙΟΝΥΣΗΣ  ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ  ΓΡΑΦΟΥΝ KAI ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ







* 6/3/1994. Πεθαίνει  η  Μελίνα  Μερκούρη.





* 7/3/1948.Τα  Δωδεκάνησα  ενσωματώνονται  επίσημα  στην  Ελλάδα.

 

* 8/3/1911.  Γιορτάζεται  για  πρώτη  φορά  η Παγκόσμια  ημέρα  της  Γυναίκας.



* 10/3/1945. Γεννήθηκε  στη  Θεσσαλονίκη  ο  ποιητής  Μανώλης  Αναγνωστάκης





* 11/3/1978.Πεθαίνει  η  τραγουδίστρια  της  νίκης  Σοφία   Βέμπο.



* 13/3/1900.Γεννήθηκε ο  νομπελίστας  συγγραφέας, ποιητής  και  διπλωμάτης  Γιώργος  Σεφέρης.

1963 . Η ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΟΥ ΝΟΜΠΕΛ ΣΤΟΝ  ΓΙΩΡΓΟ  ΣΕΦΕΡΗ.









* 14/3/1879.Γεννήθηκε  ο  φυσικός  Άλμπερτ Αινστάιν.


* 14/3/1883.Πέθανε  ο  Καρλ  Μάρξ. Φιλόσοφος, πολιτικός, κοινωνιολόγος, οικονομολόγος,θεωρητικός.

ΤΟ" ΚΕΦΑΛΑΙΟ " ΤΟΥ  ΜΑΡΞ  ΣΕ  5  ΛΕΠΤΑ....



* 15/3/1884. Γεννήθηκε  ο  ποιητής  Άγγελος  Σικελιανός.







"Γιγάντιες σκέψεις, σ νέφη πύρινα νησι πορφυρωμένα
σ μυθικν λιοβασίλεμα, ναβαν στ νο μου,
τ λη μου καίονταν μονομις ζω στν γνοια
τς καινούργιας λευτερις Σου, λλάδα. γι᾿ ατ δν επα:

Τοτο εναι τ φς τς νεκρικς πυρς μου...

Δαυλς τς στορίας Σου, κραξα εμαι, κα νά,
ς καε σν δάδα τ ρμο μου κουφάρι, μ τν δάδα τούτην,
ρθς πορεύοντας, ς μ τν στερη ρα,
λες ν φέξουν τέλος ο γωνις τς οκουμένης,
ν᾿ νοίξω δρόμο στν ψυχή, στ πνεμα, στ κορμί Σου, λλάδα.

Επα, κα βάδισα
κρατώντας τ᾿ ναμμένο μου συκώτι στν Καύκασό Σου,
κα τ κάθε πάτημά μου ταν τ πρτο,
κι ταν, θάρρευα, τ τελευταο,
τ τ γυμνό μου πόδι πατει μέσα στ αματά Σου,
τί τ γυμνό μου πόδι σκονταυε στ πτώματά Σου,
γιατ τ σμα, ψη μου, λο μου τ πνεμα καθρεφτιζόταν,
σ σ λίμνη, μέσα στ αματά Σου.

κε, σ τέτοιον λικο καθρέφτη. λλάδα, καθρέφτη πύθμενο,
καθρέφτη τς βύσσου, τς Λευτερις Σου κα τς δίψας Σου,
εδα τν αυτό μου βαρ π κοκκινόχωμα πηλ πλασμένο,
καινούργιο δμ τς πι καινούργιας Πλάσης
που ν πλάσουνε γι Σένα μέλλει. λλάδα."


* 20/3/1834.Ο Θεόδωρος  Κολοκοτρώνης και  ο  Δημήτριος  Πλαπούτας παραπέπονται σε  δίκη για  συνωμοσία  και  εσχάτη  προδοσία.




* 23/3/1903.Οι  Αδελφοί  Ράιτ παρουσιάζουν  το  δημιούργημά  τους, το  αεροπλάνο.


* 25/3/1821. Επίσημη ημέρα  έναρξης  του  Εθνικοαπελευθερωτικού  Αγώνα  του  1821.




Ραγιά, καημένε μου Ραγια
για σήκω το κεφάλι.
 Τη δόξα που 'χες μια φορά
απόκτησέ την πάλι.

Ξύπνα, καημένε μου Ραγιά,
ξύπνα να δεις τη λευτεριά.

Διψούν οι κάμποι για νερό
και τα βουνά για χιόνια.
Διψούνε και για λευτεριά
οι σκλάβοι τόσα χρόνια.

Κοιμούμαι μ' ένα όνειρο
ξυπνώ με μιαν ελπίδα.
Να δω κι εγώ μια μέρα φως

ελεύθερη πατρίδα.

* 25/3/1957. Ιδρύεται  η  ΕΟΚ.

* 30/3/1952. Εκτελείται  ο  Νίκος  Μπελογιάννης.



Απόσπασμα από την ταινία του Νίκου Τζίμα ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο παραγωγή 1980



* 31/3/1822.Καταστροφή  της  Χίου  από  τους  Τούρκους.

 Ο πίνακας «Η σφαγή της Χίου» του Ευγένιου Ντελακρουά



                                                    ΚΑΛΟ  ΜΗΝΑ
                                      

                                               "Γ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου