Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

ΦΙΛΙΩ ΠΥΡΓΑΚΗ. Η ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ -ΘΡΥΛΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΩΝ , Η "ΓΡΙΑ ΤΖΑΒΕΛΑΙΝΑ", Η ΠΕΡΔΙΚΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ !



"Γ"
Η Φιλιώ Πυργάκη( "μάννα  του  Κολοκοτρώνη"  και  "γριά  Τζαβέλαινα "  την  αποκαλεί    ραδιοφωνικός  μουσικός  παρουσιαστής ),  έγινε γνωστή σε  όλους  μας τραγουδώντας σε διάφορα πανηγύρια σε όλη την Ελλάδα. Έχει  τραγουδήσει  πολλές  φορές  σε  πανηγύρια , γλέντια    και  γάμους και εκδηλώσεις σε  όλα  τα  μέρη  της  περιοχής  μας    και  στη  Σουβάλα  παλιότερα  αλλά  και το  2014  στο  κέντρο ' ΜΥΛΟΣ"   με  τους Ανδρέα  Τσαούση  και  Γιάννη  Τσαπρούνη  . Γεννήθηκε στον ..........

Ασπρόκαμπο Κορινθίας το 1939 και τραγουδάει σε γλέντια από την ηλικία των 14 ετών. 

                 
                    

                                        ΘΑ ΡΙΞΩ ΠΕΡΔΙΚΑΣ ΦΤΕΡΑ...




//ΕΙΠΕ....Για να καταλάβεις τι τράβηξα, σου λέω μόνο ότι όταν ήρθα εδώ οι γριούλες με τα μισοφόρια και τα μαντίλια ήρθαν στο καφενείο που τραγούδαγα, και σχολίαζαν δυνατά, "έλα μαρή να τη δεις, είναι να σκεπάζεις τα μούτρα της και να μην τη βλέπεις, μόνο να την ακούς." //



Μόνο τα βουνά δεν σμίγουν
και μη γίνεσαι κακός
για δεν ξέρεις στη ζωή σου
πως τα φέρνει ο καιρός...

κάνε το καλό σου λέω
και ρίχτο στο γυαλό
και με τον καιρό
θα το βρεις απο τον Θεό

είμαστε όλοι μαζεμένοι .
άντε να γλεντήσουμε
την κακία και το μίσος
πρέπει να τα αφήσουμε ...

κάνε το καλό σου λέω
και ρίχτο στο γυαλό
και με τον καιρό
θα το βρεις απο τον Θεό

όλοι είμαστε το ίδιο
δεν αλλάζει τίποτα
και στο τέλος δύο μέτρα
παίρνουμε όλοι σίγουρα...

κάνε το καλό σου λέω
και ρίχτο στο γυαλό
και με τον καιρό
θα το βρεις απο τον Θεό !

Ύστερα από ένα ατύχημα που είχε μετακόμισε στην Αθήνα, όπου παρουσιάστηκε στη δισκογραφική εταιρία Columbia, με την οποία κυκλοφόρησε πολλούς δίσκους 45 στροφών. 

ΣΑΝ ΠΕΡΠΑΤΑΣ...ΠΑΡΑΠΑΤΑΣ...



                                 "ΜΥΛΟΣ " ΣΤΗ  ΣΟΥΒΑΛΑ.
                             
           
                 ΤΣΑΟΥΣΗΣ-ΠΥΡΓΑΚΗ  ΚΑΙ  ΤΣΑΠΡΟΥΝΗΣ  ΟΛΟΙ  ΜΑΖΙ  ΤΟ  2013  ΣΤΗΝ  ΚΑΤΩ  ΤΙΘΟΡΕΑ.


Ο πρώτος της δίσκος κυκλοφόρησε το 1967 και λεγόταν "Βαρέθηκα τα νιάτα μου", με μουσική και στίχους Κώστα Κοντογιώργη, ο οποίος την είχε πάρει στην ορχήστρα του. 

ΒΑΡΕΘΗΚΑ  ΤΑ  ΝΙΑΤΑ  ΜΟΥ  (ΣΤΟ  ΠΕΤΡΩΤΟ).......


Υπολογίζεται ότι έχει κυκλοφορήσει πάνω από 200 διαφορετικούς δίσκους όλων των μορφών.Μερικοί  από  αυτούς.......      
  • Γλέντι στη Μηλιά Μετσόβου
  • Πανηγύρι στο Μιχηο
  • Δημοτικό πανηγύρι - Τα χορευτικά
  • Μια βραδιά με την Φιλιώ Πυργάκη
  • Τα καλύτερα καλαματιανά
  • Τα καλύτερα τσάμικα
  • Πανηγύρι στα Γκιόνια Ζωντανό
  • Γύραν τα ελατόκλαρα
  • Σαν περπατάς παραπατάς
  • Γάμος στο Έξαρχο
  • Ρουμελιώτικο γλέντι
  • Τα καμπίσια
  • Ζωή γεμάτη βάσανα
  • Τραγούδια του βουνού και του κάμπου
  • Βουνά για χαμηλώστε
  • Γέμισαν τα κλαριά δροσιές
  • Χαρές και καημοί 
                        
                              ΜΕ ΤΟ  ΓΙΩΡΓΟ  ΒΕΛΙΣΣΑΡΗ  ΣΤΟΝ  "ΑΛΦΑ"




"ΒΟΥΝΑ ΓΙΑ ΧΑΜΗΛΩΣΕΤΕ" ΠΥΡΓΑΚΗ  -ΜΑΓΚΑΣ


  "Το κλαρίνο είναι θρησκεία!" δηλώνουν και οι δύο ιέρειες του δημοτικού τραγουδιού Τσαμπά  και  Πυργάκη".

Λέει  σε  ερώτηση  που  της  γίνεται  απο πολύ  γνωστό  ηλεκτρονικό  περιοδικό......
Είναι πιο εύκολα τα πράγματα σήμερα για μια νέα τραγουδίστρια; 

  *Σίγουρα. Δεν βασανίζεται αυτή την εποχή, είναι εύκολα τα πράγματα. Έχω υποφέρει πολύ, δεν με βοηθούσε κι η εμφάνισή μου, όταν βγήκα δεν μου έδινε κανένας σημασία. Ήμουν ένα αδύνατο κοριτσάκι, καχεκτικό, απ’ το χωριό, έμπαινα στην Columbia και δεν με πρόσεχε κανείς γιατί ήμουν άσχημη. Τότε ήταν στις δόξες τους ο Ζάχος, ο Σκαφίδας, ο Παπασιδέρης, η Τασία, η Βέρα, η Σοφία η Κολητήρη, όλα σπουδαία ονόματα στο δημοτικό. Δόξα τω Θεώ, μπορεί να υπόφερα πολύ, αλλά δικαιώθηκα. Τώρα μαθαίνουν πέντε τραγούδια, ανεβαίνουν στο πατάρι και είναι αλλιώς τα πράγματα. Για να καταλάβεις τι τράβηξα μέχρι να με δεχτούν, σου λέω μόνο ότι όταν ήρθα νύφη εδώ στις Λιβανάτες –μικρό κοριτσάκι- οι γριούλες με τα μισοφόρια και τα μαντίλια ήρθαν στο καφενείο, εδώ παρά πέρα που τραγούδαγα, και σχολίαζαν δυνατά –εγώ να τις ακούω- "έλα μαρή να τη δεις, είναι να σκεπάζεις τα μούτρα της και να μην τη βλέπεις, μόνο να την ακούς". Ήμουν χάλια! Ξέρεις δεν τα ξεχνάω ποτέ όλα αυτά. Είχα το όπλο μου που με έβγαλε ασπροπρόσωπη, τη φωνή μου. Κι έμεινα στο μοτίβο μου, στο στιλ μου, στο δημοτικό. Κι άλλοι έχουν ξεκινήσει δημοτικοί κι έχουν καταντήσει λαϊκοί… 
                            

ΓΩΓΩ ΤΣΑΜΠΑ ..."Μακάρι να τραγουδάω για πολλά χρόνια ακόμη, να ευχαριστιέται ο κόσμος και να με αγαπάει, όπως λατρεύει τη Φιλιώ Πυργάκη!".  

* ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΟ ΥΠΑΤΟΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ.5/8/2014. ΓΩΓΩ ΤΣΑΜΠΑ-Δ.ΜΠΕΚΑΣ-Φ.ΠΥΡΓΑΚΗ-Γ.ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ-Μ.ΜΑΡΑΓΚΑΚΗΣ-



 * ΕΝΑΣ  ΜΟΙΡΑΡΧΟΣ  ΚΙ  ΕΝΑΣ  ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ......



Επίσης σε   άλλη  συνέντευξή  της  σε  μεγάλης  κυκλοφορίας  Κυριακάτικη  εφημερίδα    λέει.......


*Είμαι αυτοδίδακτη, δεν σπούδασα το τραγούδι. Μικρό παιδί φύλαγα πρόβατα στην Ορεινή Κορινθία, στον Ασπρόκαμπο. Το πρωί ήμουνα στα πρόβατα και το βράδυ με έπαιρνε ο πατέρας μου και πηγαίναμε στα πανηγύρια. Τραγουδάω  απο  14  χρονών.Έβλεπα πώς γίνονταν, μου άρεσαν και του είχα πει .."εγώ θα φύγω κάποια στιγμή και θα ασχοληθώ μ'αυτό". Αυτό έκανα. Βέβαια στην αρχή δεν ήμουνα πολύ έτοιμη, δεν ήξερα πολλά τραγούδια, τραγούδαγα μαζί με άλλους, εκείνοι έπαιρναν λεφτά και εγώ ψίχουλα. Δεν με πείραζε, όμως αυτό. Το τραγούδι ήταν που μ' ένοιαζε. Ήθελα να φτάσω εκεί που έφτασα. Και το προσπάθησα πολύ με πολλή δουλειά. Σιγά-σιγά εξελίχθηκα*
Πενήντα πέντε χρόνια μετράει στο δημοτικό τραγούδι. Κάνει συγκρίσεις του τότε με το τώρα.*Τα παλιά τα χρόνια, ο κόσμος ήταν αλλιώτικος. Βγαίνανε στο πανηγύρι και χόρευαν με τη σειρά, χωριστά, κατά παρέες. Τώρα αυτό άλλαξε, χορεύουν πλέον όλοι μαζί. Τότε, τα μεγαλύτερα πανηγύρια γίνονταν στη Φθιώτιδα, μετά στην Τρίπολη. Οι καμπίσιοι το αγαπούνε πολύ το πανηγύρι, θυμάμαι ότι ξεκινούσαμε να τραγουδάμε από τις 8 το βράδυ και πηγαίναμε μέχρι τις 8 το άλλο το πρωί. Για πολλά χρόνια συνέβαινε αυτό, μέχρι πρόσφατα. Ο κόσμος, αγόρι μου, έχει λαχτάρα για το δημοτικό, το 'χει στο αίμα του από γεννησιμιού του. Το δημοτικό τραγούδι ήταν και είναι η παράδοση των Ελλήνων, είναι η αρχη και το τέλος της ζωής μας. Εγώ το ζω κάθε μέρα αυτό που σου λέω, λεβέντη μου,λέει  στον  δημοσιογράφο  που  της  πήρε  τη  συνέντευξη*.



Γείραν τα ελατόκλαρα
κι ακουμπήσανε στο χιόνι
λάλα το πουλί κι αηδόνι.
------
Ποιος έλατος  κρατάει δροσιά,
και ποια κορφή το χιόνι
Θοδωρή Κολοκοτρώνη.
------
Το Μαίναλο  κρατάει δροσιά,
κι Αρπακωτή το χιόνι
λάλα το πουλί κι αηδόνι.
------
Και ‘σύ δε  βγαίνεις να σε ειδώ,
μια μέρα στο μπαλκόνι,
λάλα το πουλί κι αηδόνι.

"Γ"

1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραίο το αφιέρωμα, μόνο που νομίζω ότι η εμφάνιση στο "ΜΥΛΟ" το 2014, δεν έγινε ποτέ, λόγω ατυχήματος του Κου Τσαούση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή