Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 29 Μαρτίου σήμερα..... Β Χαιρετισμοί της Παναγίας....

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ: Πρόσκληση για δημιουργία νέας εικαστικής ταυτότητας


ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΔημιουργίαΣ νέας εικαστικής ταυτότητας
για τον τουρισμό του Δήμου Δελφών
Αντικείμενο του Έργου...
Το αντικείμενο του έργου είναι η ανάπτυξη μιας νέας ελκυστικής εικαστικής ταυτότητας για τον τουρισμό του Δήμου Δελφών. Η νέα τουριστική ταυτότητα θα αξιοποιηθεί σε όλες τις ενέργειες τουριστικής προβολής που θα υλοποιήσει ο Δήμος εφεξής.

Η νέα ταυτότητα απευθύνεται στην τουριστική αγορά, δηλ. στο ταξιδιωτικό/ καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας και του εξωτερικού καθώς και στις επιχειρήσεις που οργανώνουν και πωλούν ταξίδια (όπως λ.χ. tour operators, τουριστικά γραφεία, εταιρίες κρουαζιέρων, γραφεία οργάνωσης συνεδρίων κοκ. τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό). Σκοπός του παρόντος έργου είναι να αναδειχθεί μια ελκυστική εικόνα για την περιοχή των Δελφών, η οποία περιλαμβάνει τους εξής προ Καλλικράτη Δήμους, οι οποίοι έχουν πλέον συνενωθεί στον ενιαίο Δήμο Δελφών:

·         Δήμος Άμφισσας
·         Δήμος Γαλαξειδίου
·         Δήμος Γραβιάς
·         Δήμος Δελφών
·         Δήμος Δεσφίνας
·         Δήμος Ιτέας
·         Δήμος Καλλιέων
·         Δήμος Παρνασσού

Διευκρινίζεται ότι το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί μια νέα ταυτότητα όχι για το διοικητικό θεσμό του Δήμου αλλά για τους Δελφούς ως τουριστικό προορισμό. Όταν λέμε «Δελφούς» δεν εννοούμε την πόλη των Δελφών αλλά το σύνολο της Δελφικής δημοτικής επικράτειας που θα πρέπει να ενταχθεί στην νέα αυτή ταυτότητα με δυνατά πια στοιχεία ενιαίας αναγνωρισιμότητας. Η στόχευση της ζητούμενης τουριστικής ταυτότητας είναι αποκλειστικά στην τουριστική αγορά.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ο Δήμος Δελφών είναι από τουριστικής άποψης μια περιοχή αποτελούμενη από επιμέρους τουριστικούς προορισμούς, οι οποίοι:

·         προσφέρουν διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες
·         απευθύνονται σε διαφορετικές κατηγορίες ταξιδιωτών
·         διαφέρουν ως προς το βαθμό τουριστικής ανάπτυξης

Αυτή η τουριστική πολυμορφία των επιμέρους περιοχών του Δήμου Δελφών καθιστά ιδιαίτερα απαιτητικό το έργο ανάπτυξης της κατάλληλης τουριστικής ταυτότητας.

Σύμφωνα με τον σύμβουλο τουριστικής προβολής του Δήμου μας Δρα Δημήτριο Κούτουλα, η ανάπτυξη του τουρισμού στο Δήμο Δελφών υπήρξε ιδιαίτερα άνιση:

·         Οι Δελφοί αποτέλεσαν χάρη στον αρχαιολογικό χώρο έναν από τους πρώτους ελληνικούς προορισμούς για μαζικό τουρισμό, φτάνοντας ήδη από τη δεκαετία του 1970 στις πολλές εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες ετησίως. Οι επισκέπτες του αρχαιολογικού χώρου των Δελφών είναι είτε εκδρομείς που διανυκτερεύουν στην Αθήνα, είτε περιηγητές που μένουν στους Δελφούς για μία διανυκτέρευση στο πλαίσιο του λεγόμενου «Κλασικού Γύρου» της Ελλάδας, είτε επισκέπτες με ειδικό ενδιαφέρον που μπορεί να διαμένουν για λίγες μέρες. 
·         Από τη δεκαετία του 1990 παρατηρήθηκε μαζικό ενδιαφέρον του ελληνικού – και ιδίως του αθηναϊκού – κοινού για χιονοδρομίες. Ο Παρνασσός γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη ως ο δημοφιλέστερος χιονοδρομικός προορισμός των Αθηναίων, ανάπτυξη που ωφέλησε περιοχές όπως η Αράχωβα και δευτερευόντως περιοχές του Δήμου Δελφών, δηλ. την πόλη των Δελφών, τον Επτάλοφο και την Πολύδροσο. Η σχετιζόμενη με το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού τουριστική κίνηση χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα και περιορίζεται ως επί το πλείστον στα Σαββατοκύριακα και τις εορτές των χειμερινών μηνών.
·         Το Γαλαξείδι εδραιώθηκε ως δημοφιλής προορισμός Σαββατοκύριακου για Έλληνες επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ υπάρχει αξιόλογη επισκεψιμότητα και από πλευράς ξένων τουριστών.
·         Αντιθέτως, η Ιτέα (με την Κίρρα) δεν είχε αντίστοιχη καθιέρωση και προσελκύει σαφώς λιγότερους Έλληνες και ξένους τουρίστες ενώ αποτελεί και το μοναδικό λιμάνι του Δήμου όπου και κάθε χρόνο σταθμεύουν τα προγραμματισμένα κρουαζιερόπλοια.
·         Η Άμφισσα έχει περιορισμένη τουριστική κίνηση.
·         Τα χωριά στους ορεινούς όγκους της Γκιώνας, των Βαρδουσίων και της Οίτης έχουν αναπτύξει τον τουρισμό σε περιορισμένη κλίμακα, προσελκύοντας ως επί το πλείστον ελληνική πελατεία, η οποία περιορίζεται κυρίως στα Σαββατοκύριακα και χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα.
·         Αμελητέα τουριστική κίνηση χαρακτηρίζει τα χωριά της ενδοχώρας μεταξύ Άμφισσας και Γαλαξειδίου καθώς και τη Δεσφίνα.

Σύμφωνα με τον Δρα Δημήτριο Κούτουλα, τα εμβληματικά στοιχεία του τουρισμού στην περιοχή του Δήμου Δελφών μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

·         Ο αρχαιολογικός χώρος και το μουσείο των Δελφών, ενός από τους σημαντικότερους τόπους της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς
·         Το μυθικό βουνό Παρνασσός
·         Το Δελφικό Τοπίο με τον ελαιώνα της Άμφισσας
·         Το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο της χώρας
·         Η άγρια και παρθένα φύση των ορεινών όγκων της Γκιώνας, της Οίτης και των Βαρδουσίων
·         Η ιστορική πολιτεία του Γαλαξειδίου με τη μεγάλη ναυτική παράδοση και το Ναυτικό Ιστορικό Μουσείο Γαλαξειδίου.
·         Οι σχετιζόμενοι με την επανάσταση του 1821 ιστορικοί τόποι όπως η Γραβιά, η γενέτειρα του Αθανασίου Διάκου και η Άμφισσα (τα ιστορικά Σάλωνα).
·         Η Χάρμαινα, η βραβευμένη για τις αναστηλώσεις της ιστορική γειτονιά των βυρσοδεψών στην Άμφισσα
·         Η πλούσια λαϊκή παράδοση της περιοχής
·         Η χαρακτηριστική γαστρονομική παράδοση της περιοχής που βασίζεται στην ελιά και το ελαιόλαδο, την προβατίνα, τις πίτες, τα τυροκομικά προϊόντα, τα φρέσκα θαλασσινά και τα τοπικά γλυκίσματα
·         Το αφιερωμένο στη μακρά εξορυκτική παράδοση θεματικό πάρκο Βαγονέτο
·         Η 100χλμ ακτογραμμή για κολύμπι και θαλάσσια περιήγηση/σπορ
·         Η απόλαυση δραστηριοτήτων άθλησης/σπορ στην υπέροχη φύση του Δήμου
·         Η θαλάσσια προσέγγιση μέσω του λιμένα και της μαρίνας Ιτέας αλλά και μέσω Γαλαξειδίου για μικρότερα σκάφη.

Ο Δήμος Δελφών, χάρη στην πολυμορφία του, προσφέρει στους Έλληνες και ξένους επισκέπτες ευκαιρίες για ενασχόληση με πληθώρα τουριστικών δραστηριοτήτων, οι σημαντικότερες εκ των οποίων είναι οι εξής:

·         Περιηγήσεις πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος
·         Θαλάσσια μπάνια
·         Θαλάσσια σπορ
·         Διοργανώσεις αθλητικών γεγονότων
·         Πεζοπορίες (μεταξύ άλλων στο ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4 και άλλα μονοπάτια)
·         Χιονοδρομίες
·         Ορειβασία
·         Αναρρίχηση
·         Αλεξίπτωτο πλαγιάς
·         Ποδηλασία
·         Μηχανοκίνητα σπορ ήπιας μορφής
·         Γαστριμαργία

Το κύριο ζητούμενο του παρόντος έργου είναι να κωδικοποιηθεί επιτυχώς η τουριστική ιδιαιτερότητα αυτού του πολύμορφου προορισμού μέσα από μια τουριστική ταυτότητα, η οποία:

1. θα είναι ελκυστική, θα έχει δηλ. μια αισθητική ευχάριστη και ενδιαφέρουσα για το ευρύ ταξιδιωτικό κοινό και για τους τουριστικούς επαγγελματίες, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Δήμος Δελφών απευθύνεται σε τουρίστες:
·         από όλον τον κόσμο
·         όλων των ηλικιών
·         κάθε μορφωτικού επιπέδου
·         κάθε εισοδηματικού επιπέδου
·         κάθε κοινωνικής θέσης
·         με πολλά διαφορετικά ειδικά ενδιαφέροντα

2. θα είναι δυναμική, δηλ. θα ξεχωρίζει και θα αναδεικνύει με πιο έντονο τρόπο την περιοχή του Δήμου Δελφών από άλλες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας

3. θα διαφοροποιεί τους Δελφούς από άλλους δημοφιλείς πολιτιστικούς προορισμούς της Μεσογείου, δηλ. θα συμπυκνώνει εκείνο ή εκείνα τα στοιχεία που είναι χαρακτηριστικά για την περιοχή.

4. θα είναι διαχρονική, θα παραμείνει δηλ. ελκυστική και μετά από μερικά χρόνια (ως προς το μήνυμα, τους συμβολισμούς και την αισθητική της).

5. θα είναι ευέλικτη, θα μπορεί δηλ. να λειτουργήσει ταυτόχρονα:
·         ως «umbrella brand» για κάθε επιμέρους προορισμό του Δήμου
·         ως «umbrella brand» για τα επιμέρους τουριστικά προϊόντα όπως λ.χ. για διακοπές πεζοπορίας, για θαλάσσια σπορ, για ταξίδια πολιτιστικού ενδιαφέροντος κοκ.

6. θα είναι κατάλληλη για ευρεία χρήση σε όλες τις ενέργειες μάρκετινγκ που θα υλοποιήσει ο Δήμος όπως λ.χ. διαδικτυακή προβολή, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις, παραγωγή εντύπων και χαρτών, συμμετοχή σε εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις κοκ.


____________________________________________________________

Βάσει του παραπάνω σκεπτικού ζητείται από τον υποψήφιο ανάδοχο του παρόντος έργου να αναπτύξει τη νέα τουριστική ταυτότητα για το Δήμο Δελφών, η οποία αναλύεται στα εξής επιμέρους παραδοτέα:

ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 1:     Τουριστικά λογότυπα
ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 2:     Εικαστικές εφαρμογές της νέας τουριστικής ταυτότητας του Δήμου Δελφών
ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3:     Εκπόνηση εγχειριδίου για τη νέα τουριστική ταυτότητα του Δήμου Δελφών (branding manual)


Διάρκεια του έργου

Για την ολοκλήρωση κάθε παραδοτέου προβλέπεται ο ακόλουθος αριθμός ημερών από την έναρξη του έργου:

Παραδοτέα
Παράδοση στο Δήμο σε...
ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 1: Τουριστικά λογότυπα
Έως 15 ημέρες
ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 2: Εικαστικές εφαρμογές της νέας τουριστικής ταυτότητας του Δήμου Δελφών
Έως 30 ημέρες
ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3: Εκπόνηση εγχειριδίου για τη νέα τουριστική ταυτότητα του Δήμου Δελφών (branding manual)
Έως 45 ημέρες

Ο ανάδοχος θα είναι επίσης διαθέσιμος για μια περίοδο ενός (1) έτους, προκειμένου να υποστηρίξει το Δήμο και τους συνεργάτες του κατά τη χρήση των παραδοτέων στην πράξη όπως θα διαμορφωθεί και από την ίδια τη χρήση των παραδοτέων (π.χ. με προσαρμογές ή διορθώσεις μακετών).


Δαπάνη έργου

Η συνολική δαπάνη για την ενέργεια αυτή θα βαρύνει τον ΚΑ 00-6431 και σύμφωνα με το εγκεκριμένο πρόγραμμα προβολής του Δήμου Δελφών δεν μπορεί να ξεπεράσει το ποσό των €6.800 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου